پاسخ اسماعیلی به شبهه قانونی بودن محتوای پیامک‌های پلیس درباره حجاب

تهران (پانا) - سخنگوی قوه قضاییه درباره قانونی بودن محتوای پیامک‌های پلیس درباره حجاب توضیحاتی داد.

کد مطلب: ۹۲۹۵۹۰
لینک کوتاه کپی شد
پاسخ اسماعیلی به شبهه قانونی بودن محتوای پیامک‌های پلیس درباره حجاب

سخنگوی قوه قضاییه در ادامه در پاسخ به سوال خبرگزاری پانا مبنی بر اینکه آیا با توجه به اصل ۳۷ قانون اساسی که مقرر کرده است هیچ کس از نظر قانون مجرم شناخته نمی‌شود مگر اینکه جرم او دادگاه صالح ثابت شود، متن پیامک پلیس مبنی بر انجام جرم کشف حجاب در خودرو قانونی است و محتوای آن با اصل قانون اساسی مطابقت دارد یا خیر؟ گفت: بین جرم و مجرم فرق است. جرم به محض وقوع مشخص است. قتلی انجام شده است و جنازه‌ای هم وجود دارد. جرم انجام شده است. بین جرم و مجرم فرق بگذاریم.
وی گفت: تا زمانی که ارتکاب این عمل مجرمانه از ناحیه کسی به اثبات برسد نمی‌توان گفت فلانی مجرم است. پلیس می‌گوید من این جرم را دیدم. در پیامک که نمی‌گوید که تو مجرمی، می‌گوید من این جرم را مشاهده کردم. رعایت نشدن موازین شرعی در پوشش قانونا جرم است و اصل ۳۷ قانون اساسی ناظر بر مجرم است. نمی‌توانیم کسی را مجرم بدانیم مگر اینکه انتساب عمل مجرمانه به او در دادگاه ثابت شود. نمی‌توانیم بگوییم فلانی قاتل است اما می‌توانیم بگوییم قتل انجام شده است. باید این ظرافت‌های حقوقی را مد نظر قرار داد.

این در حالی است که سخنگوی قوه قضاییه به این سوال محتمل پاسخ نداد که اگر پیامک‌های اعلام بی‌حجابی اتهامی را متوجه سرنشینان نمی‌کند و صرفا از وقوع جرم خبر می‌دهد چرا مالکان خودرو احضار و از آنها تعهد گرفته می‌شود؟

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار