ثبت رکورد عملکرد تولید کلزا در استان اردبیل

اردبیل (پانا) - رکورد تولید در هکتار محصول کلزا در استان اردبیل شکسته شد.

کد مطلب: ۹۲۹۵۸۹
لینک کوتاه کپی شد
ثبت رکورد عملکرد تولید کلزا در استان اردبیل

یک کشاورز اهل روستای نیار از توابع شهرستان اردبیل موفق شد در یک هکتار زمین 6 هزار و 855 کیلوگرم کلزا تولید و برداشت کند.
محجوری نیاری کلزاکار نمونه اردبیلی درباره دلایل موفقیت خود در کاشت کلزا گفت:کشت به موقع، استفاده از آبیاری بارانی و عمل به توصیه های کارشناسان کشاورزی عامل موفقیت وی بوده است.
شهبازی،کارشناس مسئول دانه های روغنی جهاد کشاورزی اردبیل گفت : پیش از این رکورد تولید در هکتار کلزا حدود 5 هزار و 800 کیلو گرم متعلق به یک کشاورز پارس آبادی بود که آقای محجوری رکورد را بیش از یک تن این افزایش داد.
او گفت: عملکرد تولید کلزا در مناطق سردسیری استان حدود یک و نیم برابر مناطق گرمسیری استان یعنی منطقه مغان است.
کارشناس مسئول دانه های روغنی جهاد کشاورزی استان بیشتر بودن مدت کاشت تا برداشت و همچنین خنکی هوا در اواخر دوره رویش را دلیل اصلی بیشتر بودن عملکرد در مناطق سردسیری استان یعنی اردبیل، مشکین شهر، نیر، نمین و خلخال دانست.

شهبازی گفت: امسال در 8 هزار و 500 هکتار از اراضی استان کلزا کاشته شده بود که 7 هزار و 800 هکتار آن در مناطق گرمسیری شمال استان دشت مغان و هفتصد هکتار در مناطق سردسیری مرکز و جنوب استان بود.
او افزود: امسال 18 هزار تن محصول کلزا در استان اردبیل تولید شد که با این رقم رتبه سوم کشور را در تولید این دانه روغنی به خود اختصاص داد.
به گفته کارشناس مسئول دانه های روغنی جهاد کشاورزی استان با توجه به ارزش محصول کلزا برای سال زراعی آینده سطح زیر کشت این محصول در استان سه برابر خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار