نماینده کازرون: آینده در دست شرکت‌های دانش‌بنیان است

تهران (پانا) - نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس پیشنهاد کرد اتاق فکر مشترکی میان صندوق نوآوری و شکوفایی و شرکت‌های دانش بنیان برای دستیابی سریعتر به قله‌های پیشرفت و حل مشکلات موجود میان ارائه کننده خدمات و گیرنده آن در اکوسیستم فناوری و نوآوری کشور تشکیل شود.

کد مطلب: ۹۲۹۵۶۷
لینک کوتاه کپی شد
نماینده کازرون: آینده در دست شرکت‌های دانش‌بنیان است

حسین رضازاده، نماینده کازرون در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پانا نقش صندوق نوآوری و شکوفایی در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را مهم توصیف کرد و گفت: «البته این صندوق بیش از اینها می‌توانست در این حوزه منشأ اثر باشد. به نظر می‌رسد که باید مقداری جدی‌تر به این مقوله وارد شویم و کمک به شرکت‌های دانش بنیان را اصل بدانیم.»

وی افزود: «بنده معتقدم ما می‌توانیم با یک همت همگانی و تقویت صندوق نوآوری و شکوفایی به اهداف بلند کشور در حوزه‌های فناوری و نوآوری دست پیدا کنیم.»

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در ادامه خواستار تشکیل اتاق فکر مشترک میان صندوق نوآوری و شکوفایی و شرکت‌های دانش بنیان شد و گفت: «اگر این اتاق فکر شکل بگیرد با همفکری هم می‌توان سریعتر به قله‌های پیشرفت دست یابد و در این میان کشور نیز منتفع شده و مشکلات پیش‌روی کشور نیز حل و فصل خواهد شد. ضمن اینکه یک فهم مشترک نیز میان ارائه کننده خدمات و گیرنده آن در اکوسیستم فناوری و نوآوری کشور شکل می‌گیرد.»

رضازاده در ادامه یکی از زیربناهای توسعه اقتصادی کشور را رفتن به سمت تقویت و توسعه شرکت‌های دانش بنیان عنوان کرد و گفت: «ما اگر بتوانیم شرکت‌های دانش بنیان را به خوبی مورد حمایت قرار داده و آنها را تقویت کنیم می‌توانیم از شرایط سخت فعلی و تحریم‌ها عبور کنیم. در واقع شرکت‌های دانش بنیان پیشانی اقتصاد کشور در مقابل تحریم‌ها هستند.»

نماینده کازرون در مجلس تصریح کرد: «بنده معتقدم آینده در دست شرکت‌های دانش بنیان است، بنابراین هر چه بر روی این شرکت‌ها سرمایه‌گذاری شود به نفع کشور خواهد بود.»

وی درباره میزان رضایتمندی از بسط و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان طی سال‌های اخیر، گفت: «رشد این شرکت‌ها به نسبت سالیان گذشته خوب به نظر می‌رسد اما هنوز به آن شرایط ایده‌آل دست پیدا نکرده‌ایم. رشد و تقویت شرکت‌های دانش بنیان یعنی رشد و بالندگی کشور که ان‌شاالله این مسیر با جدیت دنبال شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار