وجود حدود ۳۵۰ اتوبوس و مینی‌بوس غیرمجاز در قم

قم (پانا) - مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم گفت: بین ۱۵۰ تا ۲۵۰ دستگاه اتوبوس سند آزاد و ۱۰۰ دستگاه مینی‌بوس در شهر قم و به صورت غیرمجاز وجود داشته که هیچ نظارتی بر فعالیت آن‌ها نمی‌شود.

کد مطلب: ۹۲۹۵۶۰
لینک کوتاه کپی شد
وجود حدود ۳۵۰ اتوبوس و مینی‌بوس غیرمجاز در قم

امیر یزدی در یکصد و پنجمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم در سالن جلسات این شورا برگزار شد، با اشاره به آیین‌نامه‌های مختلف در زمینه ساماندهی وسایط نقلیه عمومی، اظهار داشت: بر اساس این آیین‌نامه‌ها فعالیت‌ها در این زمینه باید زیر نظر شهرداری یا شرکت‌های زیر نظر شهرداری‌ها باشد.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم با بیان اینکه اتوبوس‌های سند آزاد باید تحت پوشش شرکت‌های بخش خصوصی و با نظارت سازمان اتوبوسرانی باشد، تصریح کرد: بین ۱۵۰ تا ۲۵۰ دستگاه اتوبوس سند آزاد و ۱۰۰ دستگاه مینی‌بوس در شهر قم وجود داشته که هیچ نظارتی بر فعالیت آن‌ها نمی‌شود.

یزدی خاطرنشان کرد: طرح تحول خطوط اتوبوسرانی در دست بررسی بوده که در این طرح چهار شرکت باید ۲۰ دستگاه اتوبوس ملکی و ۴۶ دستگاه اتوبوس اورهال شده را تحت نظارت داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه داشتن معاینه فنی از الزامات حداقلی برای اتوبوس‌ها است، یادآور شد: اتوبوس‌های خارج از ناوگان حمل‌ونقل عمومی مجاز به ورود به شهر نیستند مگر آنکه مجوزی از طرف شهرداری داشته باشند.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم با اشاره به ایجاد مشکلات توسط اتوبوس‌های غیرمجاز برای شهروندان، عنوان کرد: محل دپویی با موافقت شهردار برای آنان در نظر گرفته‌شده است تا از مزاحمت این اتوبوس‌ها برای مردم جلوگیری شود.

یزدی با تأکید بر در نظر گرفتن بهای خدمات از این اتوبوس و مینی‌بوس‌های غیرمجاز در قم، اضافه کرد: برای این اتوبوس‌ها ۱۰۰ هزار تومان و برای مینی‌بوس‌ها ۵۰ هزار تومان بهای خدمات به صورت ماهیانه پیش‌بینی‌شده است که مورد تصویب کمیسیون تلفیق دوگانه بودجه و عمران و حمل‌ونقل قرار گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار