عرفانی: مسابقات ورزش دانش آموزی، گزینه‌ای مناسب برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی است

تهران (پانا) - حسین عرفانی، رئیس هیات ورزش دانش آموزی شهر تهران، در مراسم اختتامیه مسابقات ورزشی و تجلیل از مدیران مدارس قهرمان، منتخبین مسابقات کشوری و استانی شهر تهران، گفت: معلمان و مربیان ورزش در هر شرایطی، تمام وقت خود را در بحث تربیت بدنی و فعالیت‌های فوق برنامه تربیت بدنی ارائه می دهند؛ تا با گسترش این فعالیت‌ها از بروز آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کنند.

کد مطلب: ۹۲۹۵۰۸
لینک کوتاه کپی شد
عرفانی: مسابقات ورزش دانش آموزی، گزینه‌ای مناسب برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی است

حسین عرفانی مسابقات ورزشی دانش آموزی را یکی از مهم ترین فعالیت‌هایی دانست که دانش آموزان علاقه‌ی زیادی به شرکت در آن دارند و گفت: این فعالیت‌ها، بدون کوشش مدیران و معلمان ورزش در سطح مدارس شهر تهران امکان نمی پذیرد.

وی با بیان این که مسابقات ورزش دانش آموزان مطالبه‌ی بسیاری از دانش آموزان است، گفت: برگزاری مسابقات انگیزه ی زیادی می‌طلبد که مدیران مدارس و کارشناسی تربیت بدنی مناطق باید این انگیزه را برای مربیان ورزش و دانش آموزان ایجاد کنند.

عرفانی گفت: مسابقات ورزش دانش آموزی در مدارس به صورت المپیادهای درون مدرسه ای برگزار می شود. این لمپیادها به یاری مربیان و معلمان ورزش در مدرسه اجرا می شود و در ادامه تیم های برتر مدارس در مسابقات منطقه ای شرکت خواهند کرد. پس از آن مسابقات استانی را داریم که تیم های برگزیده در منطقه در مسابقات استانی به رقابت می پردازند.و برترین های مسابقات استانی به مسابقات کشوری راه خوهند یافت.

وی به بیان آماری از تعداد شرکت کنندگان پرداخت و گفت: در شهر تهران سالیانه حدود صد هزار نفردانش آموز در مسابقات 20 رشته ورزشی مشارکت می کنند.

عرفانی خروجی المپیادهای درون مدرسه ای را مسابقات ورزشی مدرسه، منطقه و استان عنوان کرد و افزود: هدف از برگزاری المپیادها و مسابقات مدرسه ای، شناسایی و کشف استعداد دانش آموزان و راه اندازی کانون های درون مدرسه ای و نهایتا هدایت دانش آموزان به کانون های برون مدرسه ای است. توجه به کانون های درون مدرسه ای می تواند به ما در شناسایی میزان علاقه مندی دانش آموزان به رشته های ورزشی کمک کند و دانش آموزان مستعد به کانون های برون مدرسه ای هدایت شوند.

وی توجه به معلمین ورزش از طرف مدیر مدرسه و تشویق دانش آموزان را نکته ای اساسی در جهت گسترش فعالیت های ورزشی عنوان کرد و گفت: مسابقات ورزشی دانش آموزان می تواند گزینه ای مناسب برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی باشد؛ زیرا در بین دانش آموزان طرفداران زیادی دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار