شاهکاری که نفس‌های استقلال را به شماره انداخت؛ هدیه ویژه به بازنشسته کروات

(پانا) – پرونده‌ای که با 30 هزار دلار قابلیت حل و فصل بدون دردسر را داشت، تبدیل به بحرانی بزرگ برای استقلال شد و حالا آنها باید به بازیکنی 430 هزار دلار بدهند که در بهترین روزهای فوتبالش هم چنین پولی را دریافت نکرده است.

کد مطلب: ۹۲۹۴۹۵
لینک کوتاه کپی شد
شاهکاری که نفس‌های استقلال را به شماره انداخت؛ هدیه ویژه به بازنشسته کروات

ماجرای پرو پجیچ و استقلال در حالی که می‌توانست به ساده‌ترین و آسان‌ترین شکل ممکن به پایان برسد، دچار بحرانی عجیب شد که استقلال را به مرز محرومیتی سنگین رساند و در نهایت کار به جایی رسید که استقلالی‌ها از ترس محرومیت عجیب و تاریخی و البته به علت تحریم، مجبور شدند 430 هزار دلار را به صورت دستی به کرواسی ببرند و تحویل طلبکارشان بدهند.

آقای گل آلبانی یا ناکام استقلال

پجیچ در آخرین سال حضور پرویز مظلومی، در حالی به ایران آمد که قبل از حضور در ایران، توانسته بود برای دو فصل متوالی آقای گل لیگ برتر آلبانی شود. در فصل 2014-2013 حاصل کار این مهاجم 20 گل بود و در فصل 2015-2014 هم توانست 31 بار گلزنی کرد تا با کارنامه‌ای درخشان به ایران بیاید اما حضور او در استقلال، بر خلاف انتظارها بود و نمایشی ضعیف حاصل این حضور شد. 13 بازی و تنها 3 گل او را تبدیل به یکی از ضعیف‌ترین خارجی‌های استقلال کرد تا خیلی زود با فوتبال ایران وداع کند.

او پس از جدا شدن از استقلال یک‌بار دیگر به آلبانی برگشت و برای کوکسی تیم سابقش بازی کرد. بر خلاف دوران حضور در استقلال، عملکرد پرو پجیچ در کوکسی عالی بود و او توانست در 34 بازی 28 بار برای این تیم گلزنی کند و با اقتدار کامل آقای گل لیگ برتر آلبانی شود. به عبارت دیگر پروپجیچ استقلال با پروپجیچ کوکسی به هیچ عنوان قابل مقایسه نبود، گویا این مهاجم بلند قامت، سر و پایش را در آلبانی جا گذاشته بود و به ایران آمده بود.

پس از اینکه سومین آقای گلی برای او تجربه شد، قراردادش با کوکسی به پایان رسید و به کشورش کرواسی برگشت تا برای اسلوان بلوپو بازی کند اما با رسیدن به 35 سالگی، دیگر خبری از چهره درخشان او در آلبانی نبود و در حالی که 26 بار با پیراهن اسلوان بلوپو به زمین رفته بود، تنها توانست 4 بار گلزنی کند و در نهایت در پایان فصل 208-2017 تصمیم گرفتن برای همیشه از فوتبال خداحافظی کند.

هدیه ویژه‌ از ایران برای بازنشسته کروات

پروپجیچ یک سال است که بازنشسته شده است و رسماً هیچ فعالیت فوتبالی ندارد. او که این روزها 36 ساله است، همان‌طور که فعالیت‌هایش در اینستاگرام نشان می‌دهد، یک سال گذشته را به تفریح پرداخته است و همراه با همسر و 3 فرزندش در حال گشت و گذار به سر می‌برد.

با این حال او توانسته است با کمک شاهکار مدیران استقلال طلب 30 هزار دلاری‌اش را تبدیل به 430 هزار دلار کند تا در روزهای بازنشستگی به هدیه‌ای ویژه از ایران برسد، پرونده‌ای که به راحتی قابل حل و فصل بود و اصلاً نیاز به شکایت این مهاجم از استقلال به فیفا نداشت، کار را به جایی رساند که استقلال به یک قدمی سه محرومیت بزرگ «کسر 6 امتیاز در لیگ برتر 99-98؛ محرومیت از دو پنجره نقل و انتقالات و حذف از لیگ قهرمانان آسیا 2020» رسید و حالا باید پولی را به مهاجم کروات پرداخت کند که 400 هزار دلارش حقش نیست و تنها میوه درخت مدیران استقلال است.

نکته جالب توجه اینجاست که از سال 2008 تاکنون، در هیچ سالی قرارداد پروپجیچ حتی در زمانی که آقای گل هم می‌شده است بالاتر از 300 هزار دلار نبوده است اما در حالی که عملاً نتوانست به استقلال کمک کند، به 430 هزار دلار در روزهای بازنشستگی خواهد رسید و روزهای آینده را بیشتر از قبل به گشت و گذار در جهان می‌پردازد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار