فصل پنجم، آغازی بر پایان «پولدارک»

شروع فصل جدید پولدارک و ماجرای فرار از زندان

تهران (پانا) - پخش فصل جدید سریال «پولدارک» 14 جولای از شبکه BBC1 آغاز شد. قرار است فصل پنجم فصل پایانی این سریال پرطرفدار انگلیسی باشد.

کد مطلب: ۹۲۹۴۰۲
لینک کوتاه کپی شد
شروع فصل جدید پولدارک و ماجرای فرار از زندان

به گزارش اکسپرس، فصل چهارم سریال پولدارک ساخته «دبی هورسفیلد» در حالی به پایان رسید که در اپیزودهای پایانی شاهد چند اتفاق مهم در زندگی راس پولدارک بودیم. مرگ الیزابت، شخصیت دوست داشتنی داستان، که دقایق اندوهباری را برای تماشاگران رقم زد، ازدواج «دِرِک» و «مورنا» که بعد از فرازونشیب تند ماجرای این دو نقطه آرامشی بر داستان شد و سرانجام دوئل «راس» در لندن که گرچه جان سالم از آن به در برد، او را بر لبه تیغ دشمنی دیرینه با «جورج وارلگان» قرار داد و باعث دلشکستگی «دمالزا» و فاصله گرفتن او از «راس» و لندن شد.

حال در سری جدید این مجموعه، که قرار است فصل پایانی سریال باشد، راس به خانه‌اش باز می‌گردد و تا زمان بیشتری را در سواحل رویایی کورنوال سپری کند. در فصل جدید شخصیت «ند دِسپارد» با بازی «وینسنت رگان» به سریال افزوده می‌شود که از دوستان دوران ارتش راس است. «راس» یادداشتی از «ند» دریافت می‌کند که با دسیسه یک تاجر برده (رالف هنسن با بازی پیتر سالیوان) به دلیل ازدواج با یک برده سابق در لندن زندانی است و حال راس برای فرار از زندان به کمک او می‌رود.


در قسمت اول فصل پنجم اتفاق افتاد

از طرفی «جورج وارلگان» هنوز در سوگ مرگ همسرش الیزابت دوران سختی را سپری می‌کند و رابطه‌اش با پسرش والنتاین به سراشیبی افتاده است. سوگواری جرج بر وضع روانی‌اش آثار مخربی گذاشته است تا جایی که دائما توهم حضور الیزابت را در اطراف خود می‌بیند. البته اندوه و عزاداری جورج چیزی از ماهیت شیطانی او کم نکرده و در اپیزود آغازین فصل 5 می‌بینیم که درکنار «هنسن» تاجر برده درمقابل راس می‌ایستد.

گرچه رفتار شیطانی جورج برای مخاطبان «پولدارک» ابدا دور از انتظار نیست، در قسمت آغازین این فصل چهره جدید از «جفری چارلز» فرزند بزرگ الیزابت رونمایی می‌شود. جفری چارلز که نقش او را «فردی وایز» بازی می‌کند مسن‌تر شده است و البته نه الزاما باهوشتر. او سعی دارد وارد مدرسه نظامی شود و از رفتار پدرخوانده‌اش هم به شدت خشمگین است.

آشنایی با پولدارک

مجموعه تلویزیونی پولدارک یک درام بریتانیایی- آمریکایی است که نخستین‌بار در ۸ مارس ۲۰۱۵ از شبکه بی‌بی‌سی وان پخش شد. اولین ۸ قسمت از این سریال براساس رمان تاریخی پولدارک نوشته وینستون گراهام و با اقتباس دبی هورسفیلد و به کارگردانی ادوارد بازالگت و ویل مک‌گریگور ساخته شد.

ایدن ترنر در نقش کاپیتان راس پولدارک، النور تاملینسون در نقش دملزا پولدارک، جک فارذینگ در نقش جرج وارلگان، لوک نوریس در نقش دکتر دوایت اینس، هایدا رید در نقش الیزابت وارلگان، کایل سالر در نقش فرانسیس پولدارک، گابریلا وایلد در نقش کارولین پنونن از بازیگران اصلی این مجموعه هستند.

داستان فیلم از سال ۱۷۸۳ آغاز می‌شود که راس پولدارک از جنگ استقلال آمریکا به خانه بازگشته است. خانه‌ای که در بحران و رکود فرورفته است. راس پس از بازگشت با شرایط ناامید کننده‌ای روبه‌روست و در غیاب او پدرش فوت کرده، خانه و معادنش ویران شده و نامزدش که از دوران کودکی او را دوست داشته با پسر عمویش نامزد کرده است. او اکنون احساس می‌کند که همهٔ چیزهایی که دوست داشته به او خیانت کرده‌اند. راس تصمیم گرفته کارهای جدیدی را آغاز کند و به زودی دشمنانی جدید و هم‌چنین یک عشق جدید را در جایی پیدا می‌کند که انتظارش نمی‌رود.

مترجم: عاطفه بزرگ‌نیا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار