4 هزار دانش‌آموز خوزستانی پویش ازوطن برای هم‌وطن را کلید زدند

تهران (پانا) - پویش «از وطن برای هم‌وطن» برای ثبت حماسه دانش‌آموزان مناطق سیل‌زده در کتب درسی، کلید خورد.

کد مطلب: ۹۲۹۲۹۲
لینک کوتاه کپی شد
4 هزار دانش‌آموز خوزستانی پویش ازوطن برای هم‌وطن را کلید زدند

به گزارش روابط عمومی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در پی فداکارهای‌های دانش‌آموزان در کمک به مناطق سیل‌زده این اتحادیه با انتشار بیانیه‌ای اقدام به برگزاری پویش دانش‌آموزی جمع‌آوری امضا، برای اختصاص درسی با عنوان فداکاری در کتب درسی، برای رساندن صدای فداکاری نوجوانان و جوانان کرده است.

متن بیانیه اعضای دانش‌آموزان انجمن‌های اسلامی به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

قال رسول الله«ص»:والله یحب إغاثة اللهفان «خداوند کمک به اندوهگین و یاری خواه را دوست دارد»

چند ماهی از سیل ویرانگری که ایران عزیز ما به خصوص استان‌های خوزستان، لرستان و گلستان را فرا گرفته بود، می‌گذرد و هنوز در برخی مناطق سیل‌زده آثاری از آن باقیست. سیلی که جان ده‌ها تن از هموطنان عزیزمان را گرفت، منازل مسکونی زیادی را در خود فرو برد، مزارع و زمین‌های کشاورزی روستاییان عزیز ما را نابود کرد و در این شرایط سخت اقتصادی، خسارات زیادی را به ملت و کشور تحمیل کرد.

این حادثه آزمونی بزرگ برای مردم ایران بود که از آن عزتمندانه خارج شدند و سیل کمک‌های مردمی را راهی مناطق آسیب‌زده نمودند. در این بین دانش‌آموزان و جوانان دلسوز و فداکار نقش کم نظیر یا بی نظیری را اجرا کردند و به صورت خودجوش و آتش به اختیار، فردی یا گروهی در این مناطق حاضر شده و سیل‌زدگان را یاری رساندند.

چه شکوهی در خوزستان قهرمان دیدیم، چه مردان باصلابتی که در جای جای این سرزمین پر از فداکاری خصوصا سوسنگرد، حمیدیه و شادگان غیور دیدیم و چه ایستادگی‌هایی در روستاهای حاشیه شهرهای اهواز، باوی و آبادان مشاهده کردیم که مردم به‌ویژه دانش‌آموزان، جوانان و عشایر غیور با چنگ و دندان، سیل بند محبت تشکیل دادند تا همانند دوران دفاع مقدس از شهر و منازل خود دفاع کنند.

آفرین بر این همه غیرت، مقاومت، خدمت و جهاد شبانه‌روزی دانش‌آموزان در مناطق سیل‌زده که شکوه حماسه نوجوانان و جوانان در دفاع مقدس را زنده کرد. این دانش‌آموزان که درس ایثار شهید فهمیده را بر روی دفتر های خود تمرین کرده بودند این بار درس فداکاری و رشادت را در میدان عمل و در کمک به مردم سیل‌زده به همگان نشان دادند و این درس بزرگی برای نسل‌های آینده است.

پیشنهاد ما اعضای انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان به وزارت آموزش و پرورش این است که: به پاس قدردانی از این همه مقاومت و فداکاری دانش‌آموزان و جوانان در سیل اخیر، درسی با عنوان فداکاری در کتب درسی اختصاص یابد تا موجب زنده ماندن رشادت‌ها و فداکاری‌های هم سن و سالان شهید حسین فهمیده، شهید بهنام محمدی و شهدای مدافع حرم در ذهن‌ها شود.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته»

این پویش سراسری از استان خوزستان کلید خورد و طومار امضاها به استان‌های سیل‌زده منتقل شده است و تاکنون 4 هزار نفر عضو این پویش سراسری شده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار