سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش:

گسترش فرهنگ رضوی، همانند کُره ای مذاب مروج فضایل اخلاقی و سوزاننده رذایل در درون نظام تعلیم و تربیت می شود

تهران (پانا) - سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش وجود منور امام رضا (ع) در ایران را سرمایه معنوی ارزشمندی دانست که باید در نظام تعلیم و تربیت و ساختن جامعه از آن بهره برد.

کد مطلب: ۹۲۹۱۲۹
لینک کوتاه کپی شد
گسترش فرهنگ رضوی، همانند کُره ای مذاب مروج فضایل اخلاقی و سوزاننده رذایل در درون نظام تعلیم و تربیت می شود

به گزارش معاونت روابط عمومی و اطلاع‌رسانی آموزش‌وپرورش، ظهر امروز سید جواد حسینی در سخنرانی به مناسبت میلاد حضرت امام رضا علیه‌السلام در جمع نمازگزاران در محل نمازخانه ساختمان مرکزی وزارت آموزش و پرورش، ضمن تبریک این روز خجسته و همچنین گرامیداشت دهه کرامت اظهارکرد: در بیشتر دنیا ایران را به‌واسطه وجود ارزشمند حضرت ثامن‌الائمه علی بن موسی‌الرضا(ع) می‌شناسند.

وی افزود: وجود منور امام هشتم سرمایه ارزشمندی است که باید در فرایند تعلیم و تربیت از آن بهره برد و با استناد به آموزه‌های دینی آن بزرگوار و سایر ائمه معصومین علیهم السلام مشکلات جامعه را برطرف کرد.

حسینی با بیان این که گسترش فرهنگ رضوی، همانند کُره ای مذاب مروج فضایل اخلاقی و سوزاننده رذایل در درون نظام تعلیم و تربیت می شود، تصریح کرد: امام رضا (ع) مبنای تاثیرات فوق العاده فرهنگی و معنوی است لذا باید از این فرصت استفاده کنیم تا از قدرت موثر آن برای حل مشکلات بهره‌مند شویم.

وی ادامه داد: امام رضا (ع) رئوف است و این صفت را به دلایلی ازجمله؛ مهربانی فراتر از وظیفه و حد معمول، ارزانی عاطفه به مردم، پنهانی بودن خیر، عدم داشتن هر توقعی در قبال مهربانی‌ها و...به امام هشتم نسبت داده‌اند.

سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش گفت: خوشحال کردن مردم، سکوت در برابر هیجان‌های غیرمنطقی، استمرار در خواندن سوره حمد، ثبوت قدم در صله‌رحم، عدم امید بستن به کسی که خداترس نیست، کمک به دیگران، مراقبت از خود، رعایت حق‌الناس و ... ازجمله سفارش‌های امام هشتم (ع) است که باید همواره سرلوحه زندگی ما قرار گیرد.

وی کار اصلی امروز آموزش‌وپرورش را اجرای متوازن سند تحول بنیادین برشمرد و خاطرنشان کرد: هیچ برنامه، بودجه‌ریزی و فعالیتی نباید خارج از سند تحول بنیادین وجود داشته باشد، لذا جوهری‌ترین مفهومی که در این سند وجود دارد تعلیم و تربیت تمام ساحتی است.

حسینی ادامه داد: کلمه قنات به فرآیندی اطلاق می‌شود که آب زلال را از اعماق زمین به سطح زمین می‌آورد و سرزندگی را در طبیعت جاری و ساری می‌کند در این راستا کلیدواژه قنات را انتخاب می‌کنیم با این تفسیر که " ق" را از قرآن، "ن" را از نماز، "ا" را از ائمه اطهار علیهم‌السلام و "ت" را از توسعه فرهنگ ایثار و شهادت می‌گیریم و با این منابع ارزشمند سرزندگی را در جامعه ساری و جاری می‌کنیم.

وی در پایان با ارائه آماری از فعالیت‌های قرآنی در آموزش‌ و پرورش اظهار کرد: مشارکت 2 میلیون و 800 هزارنفری دانش آموزان در طرح ملی حفظ جزء سی قرآن، حضور بیش از 7 و نیم میلیون نفر در مسابقات قرآن، عترت و نماز، اقامه نماز در بیش از 25 هزار مدرسه، اجرای طرح مصباح الهدی، اجرای طرح شهید پژوهی ازجمله تلاش‌های آموزش ‌و پرورش در راستای فعالیت‌های قرآنی است، لذا امیدوارم با اتکال به قرآن، نماز، ائمه اطهار و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت بتوانیم با تمام وجود در خدمت قرآن باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار