فولادوند: المپیادهای درون مدرسه ای تحرک و جوشش را به مدارس بازگرداند

تهران (پانا) – مراسم تجلیل از مدارس قهرمان، منتخبین مسابقات کشوری و استانی شهر تهران با حضور حسین بابویی، رئیس فدراسیون ورزش دانش آموزی کشور و عبدالرضا فولادوند، مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران و مدیران آموزش و پرورش مناطق 19گانه به میزبانی هیئت ورزش دانش آموزی در محل تالار فرهنگ برگزار شد.

کد مطلب: ۹۲۹۰۹۴
لینک کوتاه کپی شد
فولادوند: المپیادهای درون مدرسه ای تحرک و جوشش را به مدارس بازگرداند

عبدالرضا فولادوند در این مراسم گفت: شما مربیان تربیت بدنی هستید که سلامت دانش‌آموزان را تضمین و مقدمه آموزش و پرورش را فراهم می کنید. آموزش و پرورش زمانی مفهوم پیدا می‌کند که دانش آموزان هم از لحاظ جسمی و هم از لحاظ روحی سلامت باشند و شما تضمین کننده ی این شاخص بسیار مهم هستید.

وی با بیان این که در طول چند سال اخیر تحول عظیمی در این عرصه رخ داده گفت: میانگین وزن دانش آموزان تقلیل پیدا کرده و این نتیجه ی کار شما برادران و خواهران بزگروار در عرصه تعلیم و تربیت است.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در رابطه با المپیادهای درون مدرسه‌ای گفت: معجزه ای که در چند سال گذشته اتفاق افتاده پدیده ای بود با عنوان المپیاد های درون مدرسه ای است. المپیادهایی که تحرک و جوشش را به مدارس برگرداند و ورزش را بعنوان اولویت اول برای دانش آموران حفظ کرد.

فولادوند راه پیشرفت در حوزه های مختلف را حرکت در بستر ورزش همگانی عنوان کرد و افزود: مسابقات ورزشی خیلی عالی هستند؛ اما یادمان باشد که مسابقات دانش آموزان را به دانش آموزان پیروز و مغلوب تقسیم می کند. ما باید تلاش کنیم فرهنگ ورزش همگانی را در جامعه توسعه دهیم. زمانی که این فرهنگ توسعه پیدا کرد؛ ورزش های تخصصی و حرفه ای در مرحله ی بعدی توسعه ی فرهنگ ورزش است.

وی افزود: باید تلاش کنیم تا از تمام امکانات ورزشی به درستی بهره ببریم و بعد درآمدزایی آن را کمرنگ کنیم. اگر ما به اسم دانش آموز سالنی را تاسیس می کنیم؛ باید این سالن ها در اختیار دانش آموزان باشند. سلامت دانش آموز و همکار فرهنگی، کیفیت کار آموزشی را تضمین می کند و نیاز هزینه کردن در مباحث کیفیت بخشی را از بین می برد.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران سلامت نیروی انسانی را بزرگترین سرمایه دانست و گفت: نیروی انسانی ما هم همکارانمان هستند که کیفیت و سلامت را در کلاس های درس تضمین می کنند و هم دانش آموزان که بعنوان مهمترین داشته ی یک سرزمین هستند و آینده را رقم می زند.

عبدالرضا فولادوند افزود: باید از آفت هایی که تحت عنوان آسیب های اجتماعی دانش آموزان ما را تهدید می کنند؛ جلوگیری کنیم و تلاش کنیم فرهنگ قدر شناسی از نیروی انسانی را توسعه دهیم. این کار در کاهش آسیب های اجتماعی تاثیر بسزایی خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار