مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس :

آمادگی کامل گروه ویژه " امداد طبیعت" تا پایان فصل گرما

شیراز (پانا) – مدیر کل منابع طبیعی فارس از اعلام آمادگی کامل گروه سی نفره امداد طبیعت منابع طبیعی فارس تا پایان فصل گرما خبر داد.

کد مطلب: ۹۲۹۰۸۲
لینک کوتاه کپی شد
آمادگی کامل گروه ویژه " امداد طبیعت" تا پایان فصل گرما

شهرام منتصری با بیان اینکه گروه سی نفره امداد طبیعت منابع طبیعی استان فارس تا پایان فصل گرما آمادگی کامل برای ارائه خدمات را دارد، اظهار کرد: با توجه به احتمال وقوع آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی فارس گروه ویژه " امداد طبیعی منابع طبیعی فارس" تا پایان فصل گرما در راستای پیشگیری و مقابله با حریق در حالت آماده باش کامل قرار دارند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با اشاره به کاهش خسارتهای ناشی از حریق به عرصه های طبیعی در سال جاری اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته با مدیریت بحران استانداری ،فرمانداری‌ها،بخشداری ها، دهیاریها ،مردم و ان جی او ها برای مواجه با آتش سوزی در عرصه های طبیعی استان ، خوشبختانه متوسط مساحت آتش سوزی ها نسبت به سالهای قبل کاهش چشمگیری داشته است و این مساله بدلیل اقدام بموقع در اطفاء آتش سوزی های بوقوع پیوسته در عرصه ها بوده است.

وی با بیان اینکه انتشار برخی آمارهای ارائه شده از سوی مبادی رسمی و غیر رسمی در خصوص آمار آتش سوزی های منابع طبیعی تصریح کرد: متاسفانه برخی اظهار نظرها و ارایه آمارهای غلط علاوه بر تشویش اذهان عمومی موجب تحت الشعاع قرار گرفتن عملکرد نیروهای منابع طبیعی نیز خواهد شد.

منتصری خواستار توجه بیش از پیش به این مسئله شد و اظهار داشت: روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی فارس تنها مرجع رسمی ،انتشار و اعلام آمار رسمی آتش سوزی در سطح مراتع و اراضی جنگلی استان است و این آمار با بهره گیری از تجهیزات تخصصی نظیر جی پی اس و اطلاعات ماهواره ای محاسبه و ارائه می‌شود.

مدیر کل منابع طبیعی فارس ادامه داد: هر اقدامی که در جهت روند کاهش خسارات در این عرصه ها انجام شده تنها با درایت، شجاعت و جانفشانی های نیروهای منابع طبیعی و نیز تعامل و همکاری مدیریت بحران استانداری و همکاری بینظیر نیروهای مسلح و مردم محلی و دوستاران طبیعت بوده است.

این مقام مسئول در پایان ضمن هشدار جدی به عوامل ایجاد حریق در سطح عرصه های منابع طبیعی فارس اظهار داشت: بر اساس ماده 47 قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها،مراتع و آبخیزداری کشور ، آتش زدن جنگلها و مراتع به عنوان جرمی عمومی و غیر قابل بازگشت عنوان شده و به موجب این ماده قانونی مرتکبان به این این عمل علاوه بر پرداخت جزای نقدی به حبس از سه ماه تا دو سال محکوم خواهند شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار