اولین نوزاد به روش درمان ناباروری IVF دراردبیل متولد شد

اردبیل (پانا) - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: اولین نوزاد پسر به روش درمان ناباروری IVF در بیمارستان علوی اردبیل چشم به جهان گشود.

کد مطلب: ۹۲۹۰۸۱
لینک کوتاه کپی شد
اولین نوزاد به روش درمان ناباروری IVF دراردبیل متولد شد

محمدرضا رضایی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: خوشبختانه امروز ما شاهد به ثمر نشستن زحمات مجموعه مسئولین و متخصصین دانشگاه در حوزه درمان ناباروری به روش IVF و سایر روش‌های علمی بودیم که از سال ۹۷ آغاز به کار کرده و زیرساخت‌های فنی تجهیزاتی و علمی از ابتدای سال ۹۷ تکمیل و خدمات لازم بر اساس استاندارد‌های جهانی و کشوری بر روی زوج‌های نابارور عملاً شروع گردید و در حال حاضر نتایج ارزشمند آن را شاهد هستیم.

او بیان کرد: از ابتدای سال ۹۷ تاکنون تعداد ۸۰۰ پرونده در مرکز ناباروری دانشگاه تشکیل شده و خدمات ناباروری به روش‌های مختلف زیر نظر متخصصین رشته‌های زنان، ارولوژی، پاتولوژی، آزمایشگاه و جنین شناسی ارائه می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در ادامه به ارائه خدمات درمانی پیچیده و فوق تخصصی اشاره کرد و افزود: مرکز درمان ناباروری دانشگاه به عنوان اولین مرکز دولتی در استان با تعرفه دولتی و با ۸۵ درصد تخفیف خدمات ویژه را به مراجعین ارائه می‌دهد و در موارد خاص افرادی که تحت شیمی درمانی یارادیوتراپی بوده و یا معرفی‌نامه از بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) دارند به طور رایگان بدون دریافت هیچ گونه وجهی خدمات لازم ارائه می‌شود.

رضایی تصریح کرد: تا به حال ۲۴ مورد تولد موفق حاصل روش‌های مختلف درمان‌های ناباروری داشتیم و ده‌ها مادر باردار دیگر درانتظار تولد فرزندشان هستند و برای اولین بار نوزاد حاصل روش درمانی IVf امروز به دنیا آمد که با توجه به مدت کوتاه شروع فعالیت این مرکز جزو موفقیت‌های ارزشمند دانشگاه در تکمیل زیرساخت‌های تخصصی و فوق تخصصی به شمار می‌رود و در آینده نزدیک شاهد تولد چندین نوزاد دیگر به همین روش خواهیم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار