روشنی: برای بازنگری مباحث در سازمان دانش‌آموزی به کمک مربیان مجامع نیاز داریم

تهران (پانا) - قائم‌‌مقام سازمان دانش‌آموزی هدف از تاسیس این سازمان را رسیدگی به اوقات فراغت دانش‌آموزان دانست و تاکید کرد این سازمان می‌خواهد برای بازنگری در سازمان دانش‌آموزی از مربیان مجامع کمک بگیرد.

کد مطلب: ۹۲۸۸۸۵
لینک کوتاه کپی شد
روشنی: برای بازنگری مباحث  در سازمان دانش‌آموزی به کمک مربیان مجامع نیاز داریم

محمد روشنی در دومین روز از اولین نشست هیات‌رئیسه مجامع اعضا و مربیان کشور در سازمان دانش‌آموزی به حدیثی از امام رضا(ع) اشاره کرد که با منش‌های سازمانی سازمان دانش‌آموزی سازگاری دارد. او در این‌باره گفت: «امام رضا(ع) می‌فرمایند در خوشحال کردن مردم بسیار بکوشید تا در قیامت خدا شما را خوشحال کند. خوشحال کردن مردم با دو منش سازمانی ارتباط دارد؛ یاری و مهربانی، ادب و خوش‌خلقی.»

او گفت: «خوشحال کردن مردم آن چیزی است که امروز جامعه از آن غافل شده است و به‌ عنوان یک گسل، معضل و شکاف برای ما درد عظیمی است. باب خوشحالی را باید در سازمان دانش‌آموزی باز کنیم.»

قائم‌‌مقام سازمان دانش‌آموزی گفت: «اگر می‌خواهیم فردایی عاری از خشونت و غم با اقتصاد پویا، گفت‌وگوی بین مردم، شادی، رفاه، آسایش، انس، الفت و دوستی داشته باشیم امروز باید به آموزش و پرورش، مربی و دانش‌آموز توجه کنیم.»

روشنی ادامه داد: «مشکل اساسی ما این است که به آموزش و پرورش توجه نکردیم زیرا آموزش و پرورش رکن رکین کشور است. اگر به نشاط در مدارس توجه می‌شد، برخی از معضلات کمتر می‌شد. »

او افزود: «وقتی معلمان ماه‌هاست حقوق معوقه دارند و حق‌التدریس‌های خود را دریافت نکردند یعنی آموزش و پرورش را باور نکردیم. باید باور کنیم آموزش و پرورش محور تمام فعالیت‌هاست.»

قائم‌‌مقام سازمان دانش‌آموزی کشور ادامه داد: «جامعه پنج محور اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و انسانی دارد که در همه آنان نقش آموزش و پرورش محوری است. اگر آموزش و پرورش را باور کنیم پنج محور حرکت کشور را شناخته‌ایم.»

روشنی گفت: «سازمان دانش‌آموزی موظف است این کار را انجام دهد و این حرکت را آغاز کند. سازمان برای اوقات فراعت دانش‌آموزان ایجاد شده است نه کلاس درس و برای همین تابستان متعلق به سازمان است.»

او بر ایجاد فضای شاد در مدارس تاکید کرد و افزود: «مسئولیت بسیار سنگینی در سازمان دانش‌آموزی داریم. اساسنامه سازمان را مرور کردم؛ ماده ۱۳ این اساسنامه برای سازمان ۴ رکن گذاشته است که اهمیت موضوع را می‌‌رساند.»

قائم‌‌مقام سازمان دانش‌آموزی گفت: «رکن اول، هیات امنا، رکن دوم شورای برنامه‌ریزی، رکن سوم، رئیس سازمان و رکن چهارم به‌عنوان یک رکن مهم، کنگره اعضا و مربیان است که در اساسنامه آورده شده است.»

روشنی گفت: «باید با مدارس ارتباط مستحکمی برقرار کنیم. در این‌باره پایگاه اوقات فراغت را برپا کردیم اما باید برای برنامه‌ها بیشتر کمک می‌گرفتیم. اگر واقعا به این امر برسیم که مجمع اعضا و مربیان به‌عنوان رکن چهارم و مهم، موثر هستند موفق خواهیم شد.»

او افزود: «می‌خواهیم در بازنگری مباحث ساری و جاری در سازمان دانش‌آموزی از شما مربیان مجامع کمک بگیریم. در خبرگزاری پانا نیز به ما کمک کنید؛ ۱۲۰ هزار مدرسه ۱۲۰ هزار خبرنگار لازم دارد که هنوز به آن نرسیدیم. اکنون باید بزرگترین خبرگزاری ایران باشیم و باید برای رسیدن به این موضوع تلاش کنیم.»

او ادامه داد: «سازمان دانش‌آموزی به لطف شما در حال احیا شدن است. امیدوارم با تلاش و کوشش همکارانم در ستاد و همکاری شما در صف بتوانیم سال ۹۸ را پربار، پررونق و بانشاط آغاز کنیم و به پایان برسانیم.»

قائم‌‌مقام سازمان دانش‌‌آموزی در پایان نظرات اعضا و مربیان حاضر در این نشست را شنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار