انتقاد شهربانو امانی از« پیامک‌های حجاب» پلیس: این رفتارها مردم را از هم جدا می‌‌کند

خشونت جنسی و جسمی ۱۰ برابر کشف حجاب جریمه دارد؛ چرا مقابله با این موضوع را ترویج نمی‌کنیم؟

تهران (پانا) - عضو شورای شهر تهران با انتقاد از پیامک‌های پلیس برای متهمان به بی‌حجابی گفت جوانان با این رفتارها از جامعه جدا می‌شوند و این رفتارها نتیجه عکس می‌دهد.

کد مطلب: ۹۲۸۸۷۰
لینک کوتاه کپی شد
انتقاد شهربانو امانی از« پیامک‌های حجاب» پلیس: این رفتارها مردم را از هم جدا می‌‌کند

شهربانو امانی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به گزارش پیامکی بی‌حجابی گفت: «اخیرا پلیس اعلام کرده است که بی‌حجابی را گزارش دهید. ما بی‌حجابی نداریم و همه زنان حجاب دارند. آزموده را آزمودن خطاست. برخی برنامه‌ها اجرا شده است اما موفقیت‌آمیز نبوده است. این همه وقت برای مبارزه با ماهواره گذاشته شد اما آیا موفق شدند؟»

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد:«رفتارهایی که مردم را از هم جدا می‌کند، زمینه‌ساز تسویه حساب‌های شخصی می‌شود. این رفتارها مردم را از هم جدا می‌‌کند. چطور یک راننده به خودش اجازه می‌دهد که گزارش بدحجابی بدهد. این امر توهین به مادر و دختر جامعه است. جوانان با این رفتارها از جامعه جدا می‌شوند و این رفتارها نتیجه عکس می‌دهد. در وضعی که باید پیوست‌های اجتماعی و همبستگی‌های اجتماعی را افزایش داد، اینگونه رفتارها از سوی مسئولان، مردم را جدا می‌کند و مردم را به سمتی می‌برد که نفاق ایجاد می‌کند و اینگونه رفتارها به نفع جامعه نیست.»

رئیس کمیته ایمنی حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: «اکنون خشونت جنسی و جسمی در جامعه 10 برابر کشف حجاب جریمه دارد. جریمه نقدی کسی که حجاب را رعایت نکند 5 تا 50 هزار تومان است و حبس نیز از 10 روز تا دو ماه تعیین شده است در حالی که اگر کسی خشونت کلامی داشته باشد و به نوعی مزاحمت ایجاد کند، طبق قانون مجازاتش 10 برابر کسی است که کشف حجاب کرده است و شش ماه زندان برای او تعیین شده است. پس چرا مقابله با این موضوع را ترویج نمی‌کنیم؟ به نظر من اگر قول‌هایی که به مردم داده شد عملی می‌شد کف مطالبات دختران ما این نبود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار