معصومه ابتکار تشریح کرد؛

آخرین وضعیت لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت

تهران (پانا) - معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: یکی از مهمترین اقدامات در حمایت از حقوق زنان لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت است که مراحل پایانی آن در قوه قضاییه در حال انجام است.

کد مطلب: ۹۲۸۸۲۴
لینک کوتاه کپی شد
آخرین وضعیت لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت

به گزارش ایرنا، معصومه ابتکار روز شنبه در حاشیه سفر به استان کردستان و بازدید از طرح تأمین خُرد با رویکرد بانکداری پیوندی در روستای نوره از توابع شهرستان سنندج در جمع خبرنگاران اظهار داشت: لایحه تامین امنیت زنان اقدامی بسیار مهم در حوزه معاونت زنان و خانواده به شمار می رود و امید است بزودی نظر نهایی قوه قضاییه اعلام و برای تصویب به مجلس برده شود.
وی افزود: در زمینه مقابله با خشونت علیه زنان سیاست ها و برنامه های مختلفی از جمله تغییر نگرش، اصلاح رفتار و آموزش مهارت های زندگی در معاونت زنان و خانواده دنبال می شود.
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده اضافه کرد: همچنین در بحث خشونت علیه زنان حمایت ویژه از اورژانس اجتماعی ۱۲۳ به عنوان روشی مداخله ای در زمینه آسیب های اجتماعی و خشونت انتخاب شده و نشست ها و بازدیدهای مشترکی در این زمینه با بهزیستی انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه ۲ طرح برای بانوان با همکاری سازمان جهادکشاورزی برنامه ریزی شده است، افزود: توان افزایی زنان برای تولید محصولات سالم و ارگانیک یکی از این طرح‌ها است که آموزش‌های لازم برای تولید محصولات کشاورزی سالم‌تر و با سم و کود کمتر داده می. شود
ابتکار تشکیل صندوق های خرد اعتباری زنان روستایی را از دیگر طرح ها اعلام کرد و گفت: این صندوق ها در استان های مختلف کشور از جمله کردستان برای زنان روستایی فعال بوده و فعالیت های خوبی در این زمینه انجام شده است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده به منظور بررسی مشکلات و مسائل حوزه زنان روز شنبه از طریق فرودگاه شهدای سنندج وارد کردستان شد.

معصومه ابتکار در بدو ورود مورد استقبال استاندار، معاونین استانداری کردستان، مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری و جمعی از مسئولان اجرایی این استان قرار گرفت.

ابتکار معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در سفر یک روزه خود به استان کردستان از طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار استان در سنندج بازدید کرد، در نشست تخصصی بررسی مسائل و مشکلات حقوقی و فقهی (شافعی) حوزه زنان و جلسه طرح ملی گفت و گوی خانواده نیز شرکت کرد.

ابتکار همچنین در این سفر از طرح تأمین خُرد با رویکرد بانکداری پیوندی در روستای نوره از توابع شهرستان سنندج بازدید کرد و قرار است در برنامه زنده گفتمان از صدا و سیمای مرکز کردستان حضور پیدا کند.

پایان بخش برنامه‌های سفر یک روزه معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده به کردستان، شرکت در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار