برگزاری چهارمین دوره لیگ علمی دوره اول متوسطه در گیلان

رشت (پانا) -مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت:مرحله استانی چهارمین دوره لیگ علمی با حضور 85 تیم دختر و پسر در سالن کاراته مجموعه ورزشی شهید عضدی رشت برگزار شد.

کد مطلب: ۹۲۸۷۵۵
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری چهارمین دوره لیگ علمی دوره اول متوسطه در گیلان

به گزارش پانا به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، نادر جهان آرای با اعلام این خبر افزود: در مرحله منطقه ای این لیگ علمی، دو هزار و 51 تیم پنج نفره با هم رقابت کردند که پس از کسب حد نصاب ، 85 تیم شامل: 50 تیم دختران و 35 تیم پسران به مرحله استانی راه یافتند.
وی با بیان این که این لیگ در بخش منطقه ای در سه سطح و در قسمت استانی در دو سطح برگزار شد، اظهار داشت: دانش آموزان حاضر در این آزمون به سوالات ریاضی، علوم، زبان انگلیسی و ادبیات فارسی پاسخ دادند که در نهایت 18 تیم رتبه های اول تا سوم هر پایه در سطوح یک و دو، برگزیده خواهند شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به ابتکار استان گیلان در برگزاری لیگ علمی خاطرنشان کرد: ایجاد سازگاری و انعطاف پذیری در دانش آموزان، پایداری و کوشش در رسیدن به هدف، تقویت روحیه همکاری، ارتقای سطح علمی و رشد خلاقیت از جمله اهداف برگزاری این لیگ علمی است.
جهان آرای یادآور شد: تیم های برتر مرحله استانی اول تا سوم در هر سطح، مرداد ماه امسال، تجلیل خواهند شد.

گفتنی دانش آموزان حاضر در چهارمین دوره لیگ علمی، به 60 سوال در 75 دقیقه پاسخ دادند.
392 هزار دانش آموز در استان گیلان تحصیل می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار