استاندار کرمانشاه:

میزبانی از جشنواره پویا نمایی مقدمه جهانی شدن کرمانشاه است

کرمانشاه (پانا) - استاندار کرمانشاه میزبانی جشنواره ملی پویا نمایی را فرصتی برای معرفی ظرفیت های منحصر به فرد استان دانست و تاکید کرد: از جشنواره ملی پویا نمایی انتظار تبلیغ و حمایت از معرفی کرمانشاه به دنیا را داریم.

کد مطلب: ۹۲۸۷۴۴
لینک کوتاه کپی شد
میزبانی از جشنواره پویا نمایی مقدمه جهانی شدن کرمانشاه است

هوشنگ بازوند در دومین جشنواره ملی پویا نمایی و برنامه های عروسکی تلویزیونی ایران که به میزبانی کرمانشاه برگزار می شود، اظهار داشت: کرمانشاه در سال آتی با سربلندی میزبان بزرگ ترین رویداد اکوتوریسم در دنیا خواهد بود و جشنواره پویا نمایی می تواند مقدمات جهانی شدن کرمانشاه در رویداد گردشگری «۲۰۲۰» را فراهم کند.

وی بیان داشت: کرمانشاه در دوسال اخیر بحران هایی را تجربه کرد از جمله زلزله بزرگ و بیش از ۶هزار و چهارصد پس لرزه را پشت سر گذاشت. سیل فروردین ۹۸نیز علیرغم ظرفیت بحران آفرینی،با مشارکت مردم استان کنترل شد.

بازوند ادامه داد: مدیریت و مسئولان استان در کنار مردم فهیم و قدرشناس کرمانشاه اهتمام بر عملی ساختن تاکید رهبر معظم انقلاب در روزهای ابتدایی زلزله داشت. ساخت بیش از ۹۳هزار واحد مسکونی در کمتر از یک ونیم سال و تعداد ۱۷هزار واحد اقتصادی و تجاری از جمله این فرصت سازی بود.

نماینده عالی دولت در استان تصریح کرد: در سیل سال ۹۸، کرمانشاه کمترین خسارت را تجربه کرد که أین نتیجه مدیریت مردم بود که صمیمانه از انها تشکر می کنم.

استاندار کرمانشاه گفت: بهره مندی از بیشترین حمایت های مالی و بازسازی دولت از جمله مصادیق این فرصت سازی است. ۵هزار میلیارد تومان صرف ساخت و ساز در مناطق زلزله زده شد که این غیر از اهمال وام های بانکی بوده است.

این مقام مسئول اظهار داشت: در کنار پشتیبانی روسای قوا، نمایندگان مجلس و خبرگان، نماینده ولی فقیه در استان صدا و سیما نیز با اقدامات ابتکاری و خلاقانه در زلزله و سیل پیش از مسئولان در صحنه ها حضور داشتند.

وی افزود: کرمانشاه به تعبیر رهبری انقلاب ،سینه ستبر و چهره زیبای ایران اسلامی است.برای شناخت این زیبایی ها باید مصادیق تبیین شود. کرمانشاه سینه ستبر ایران اسلامی است چون جنگ تحمیلی در این استان اغاز و خاتمه یافت.در دوران هشت سال جنگ حماسه هلی ماندگار همچون مرصاد را خلق کرد و نزدیک به ۱۰هزار شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرد. پیر و جوان این دیار از دیرباز مرزبان بوده اند و این همان سینه ستبری است.

مقام عالی استان ادامه داد: چهره زیبای ایران اسلامی است چون همه چیز را برای توسعه، پیشرفت و ابادانی به همراه دارد. فرودگاه، راه آهن، ۱۶سد مخزنی، ۶بازارچه مرزی، ۲منطقه ویژه اقتصادی و ۱۰۲۷ واحد صنعتی و صنایع بزرگ فولاد و پتروشیمی و خودروسازی، بهره مندی از ۷۰درصد قیر طبیعی کشور از ظرفیت های کرمانشاه است.

هوشنگ بازوند گفت: تنوع گونه های گیاهی، تنوع اقوام، طبیعت چهار فصل،۵۰منطقه گردشگری ،۴هزار و دویست اثرتاریخی و دروازه عتبات عالیات و میزبانی از زوار کربلا از جمله زیبایی های استان کرمانشاه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار