مدیر عامل شرکت آلومینیوم جنوب در گفت و گو با پانا؛

بزرگترین کارخانه آلومینیوم خاورمیانه در لامِرد

لامرد ( پانا)- نائب رئیس هییت مدیره شرکت آلومینیوم جنوب، با اشاره به ظرفیت این مجتمع آن را جز طرح های راهبردی کشور خواند و گفت: در صنعت توسعه پیش بینی کرده ایم که این مجتمع نزدیک به دو میلیون تن آلومینیوم ظرفیت سازی کند و ظرفیت فعلی کشور نزدیک به 400 تن است که با افتتاح این کارخانه ظرفیت کشور بعد از گذشت ۵۰ سال به دو برابر افزایش خواهد یافت.

کد مطلب: ۹۲۸۵۵۱
لینک کوتاه کپی شد
بزرگترین کارخانه آلومینیوم خاورمیانه در لامِرد

محمد مهدی مستقیمی در گفت و گو با پانا ، دارا بودن بالاترین تکنولوژی در منطقه، مصرف برق بسیار پایین، راندمان بالا، استقلال کشور، عدم نیاز به خرید محصولات کشورهای دیگر، داشتن کارخانه آنول سازی، بیلت سازی و صادرات غیر نفتی سالانه ۶۰۰ میلیون دلار و حضور در بازار های جهانی از نقاط قوت کارخانه آلومینیوم جنوب در لامرد برشمرد و اذعان: این کارخانه تقریباً جز برنامه های اقتصاد مقاومتی کشور است چراکه سالانه ۳۰۰ هزار تن تولید و ۶۰۰ میلیون دلار فروش محصول به بازارهای جهانی خواهیم داشت.

نائب رئیس هییت مدیره شرکت آلومینیوم جنوب، پیشرفت فیزیکی این کارخانه را ۹۲ درصد و مدت زمان ساخت آن را ۴۱ ماه اعلام کرد و خاطر نشان کرد: چنین دوره ساختی در منطقه خاورمیانه رکورد محسوب میشود چراکه با گذشت زمان نیز ظرفیت این کارخانه در سکشن های مختلف افزایش خواهد یافت که امیدواریم در مهر ماه سال جاری طی برنامه ای با حضور مقامات عالی دولت و آقای رئیس جمهور اولین فلز آلومینیوم تولید شود.

وی با اشاره به اینکه این کارخانه دارای ۵۷ سالن صنعتی است، تصریح کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته در حوزه اشتغال، ۲ هزار نفر به صورت مستقیم و ۶ هزار نفر به صورت غیر مستقیم در قالب های پیشتیبانی و لوجستیکی در منطقه لامرد با ما همکاری داشته باشند.

مستقیمی با بیان اینکه کارخانه آلومینیوم جنوب بزرگترین کارخانه خاورمیانه است ادامه داد: فازهای دو و سه این پروژه در دستور کار است که با این فازها ظرفیت کشور به بالای ۱/۵ میلیون تن خواهد رسید.

وی از ساخت اسکله اختصاصی در صنعت آلومینیوم با اعتبار ماهانه بالغ بر ۶۰ میلیون دلار در پارسیان استان هرمزگان خبر داد و خاطرنشان کرد: این اسکله روزانه هزارتن تخیله دارد بطور متوسط در ۳۰ ساعت ۳۰ تن مواد از کشتی تخلیه میکند این مواد پس از نگهداری در پارسیان به لامرد فرستاده میشوند.

نائب رئیس هییت مدیره شرکت آلومینیوم جنوب با ابراز امیدواری از اینکه طرح نامبرده حرکتی در جهت اشتغال جوانان، توسعه منطقه و بالا بردن ضریب امید مردم می باشد تصریح کرد: علی رغم تحریم های شدید و عدم حرکت به موقع کشتی ها به سمت ایران و همکاری بیمه ها، مهر ماه برنامه خواهیم داشت که از اولین کشتی که ۴۵ روز دیگر در بندر شهیدرجایی لنگر می اندازد ۳۰ هزار تن مواد مورد نیاز خود را تخلیه میکنیم.

مستقیمی با نیم نگاهی به تجهیزات موجود در کارخانه آلومینیوم جنوب تأکید کرد: این کارخانه توسط پیمانکار چینی ساخته شده است اما تجهیزات این پروژه از کشورهایی مثل سویس، آلمان، فرانسه، ژاپن، ایتالیا و چین تأمین شده که نوع خودش بی نظیر است.

پروژه بزرگ آلومینیوم جنوب با قرار گرفتن در منطقه ویژه اقتصادی لامرد به عنوان یکی از بزرگ ترین پروژه های صنعتی و اقتصادی کشور معرفی شده است.

شهرستان لامرد در فاصله ۳۴۷ کیلومتری مرکز فارس به عنوان شاهراه اتصال فارس به دو استان بوشهر و هرمزگان به شمار می رود.

خبرنگار/ فاطمه زائری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار