انگلیس از مذاکره با آمریکا برای ایجاد ائتلاف در خلیج فارس خبر داد

تهران (پانا) - دفتر نخست‎وزیری انگلیس می‏‌گوید دولت لندن در حال رایزنی با واشنگتن برای ایجاد ائتلاف دریایی در خلیج فارس است.

کد مطلب: ۹۲۸۴۹۹
لینک کوتاه کپی شد
انگلیس از مذاکره با آمریکا برای ایجاد ائتلاف در خلیج فارس خبر داد

به گزارش مهر، خبرگزاری اکسپرس به نقل از سخنگوی دفتر نخست‎وزیری انگلیس، از مذاکرات ترزا می با دولت واشنگتن در راستای ایجاد ائتلافی نظامی در خلیج فارس همزمان با تشدید تنش‌ها با ایران خبر داد.

این در حالی است که روز چهارشنبه نیز «جوزف دانفورد» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا از بررسی طرحی خبر داد که بر اساس آن ائتلاف نظامی بین‌المللی از آبراه‌های نزدیک ایران و یمن حفاظت خواهند کرد.

در همین ارتباط، دانفورد مدعی شد: در حال تعامل با تعدادی از کشورها هستیم تا ببینیم آیا می‌توانیم با یکدیگر ائتلافی تشکیل دهیم که آزادی دریانوردی در خلیج فارس و خلیج عدن را تضمین کند.

به گفته دانفورد، طی چند هفته آینده مشخص می‌شود که چه کشورهایی خواستار حمایت از این طرح هستند و پس از آن به طور مستقیم با ارتش‌های آنها کار خواهیم کرد تا توانایی آنها در این طرح، مشخص شود.

گفتنی است روز گذشته نیز برخی رسانه‌های غربی به نقل از منابعی در وزارت دفاع آمریکا مدعی شدند ۵ قایق تندرو ایران قصد توقیف یک نفتکش انگلیسی در خلیج‌فارس را داشته‌اند- ادعایی که با هدف ناامن نشان دادن منطقه و در راستای ایران‌هراسی مطرح می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار