تربیت دختران توانمند استراتژی آینده‌نگرانه‌‌ی نظام آموزش و پرورش است

شیراز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش فارس امروز در دیدار با نمایندگان دختر مجامع، مجلس و شورای دانش‌آموزی استان فارس ضمن تبریک دهه کرامت و روز دختر گفت: تربیت دختران توانمند استراتژی آینده‌نگرانه‌ای است که در نظام آموزش و پرورش به جد در حال پیگیری است و این مهم زمانی محقق می‌شود که ما به تمام ساحت‌های تربیتی توجه کنیم.

کد مطلب: ۹۲۸۳۴۲
لینک کوتاه کپی شد
تربیت دختران توانمند استراتژی آینده‌نگرانه‌‌ی نظام آموزش و پرورش است

علی‌عسکر نجفی ضمن بزرگداشت روز عفاف و حجاب ادامه داد: این‌ روز برگرفته از فرهنگ و تمدن غنی ایرانی اسلامی است به طوریکه که در سنگ نوشته‌های تخت‌جمشید شاهد رعایت حجاب در تصاویر و نوشته‌ها هستیم و این نشان‌دهنده وجود حیا و تعهد به عفاف و حجاب نهفته در ضمیر ایرانیان است.

او با اشاره به توانمندی اعضای مجامع، شورا و مجلس دانش‌آموزی در زمینه گفتار و قدرت تکلم، پرورش فکر و اعتماد به نفس و قوت در گفتار و کلام گفت: تمام این ویژگی‌ها ما را امیدوار می‌کند که این نسل با وجود تمام چالشهای پیش‌رو در حال پیداکردن راه خود و مسیر پیشرفت است.

نجفی با بیان اینکه کنکور ریشه بچه‌های ما را خشکانده و سهم بسیاری از توجه در آموزش و پرورش را به خود اختصاص داده است، ادامه داد: همه نهادهای تربیتی مسوول هستند تا با حذف کنکور نشاط را به جامعه برگردانند.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس تاکید کرد: تصور اشتباهی که در اذهان شکل گرفته مبنی بر اینکه آموزش و پرورش تنها متولی تعلیم و تربیت است باید اصلاح شود و جامعه باید بداند بیشترین سهم برای خانواده‌هاست و این سهم امروز نادیده گرفته شده است و برخی خانواده‌ها تمام توجهشان به رفع نیازهای مادی فرزندان است و برخی نیز به دلیل ضعف فرهنگی اصلا یاور ندارند که با تربیت فرزندان خود می‌توانند به جامعه توسعه یافته دست‌یابند.

نجفی افزود: این شکاف بین نسلی و عدم ارتباط اولیا با فرزندان و تفاوت در ارزش‌های آنان، منجر شده تا ظلم بسیاری به دانش‌آموزان شود.

او از نمایندگان دانش‌آموزان فارس خواست تا در راستای تغییر در نگاه اولیا نسبت به تعلیم و تربیت اقدام کنند و ابتدا باید از خود دانش‌آموزان شروع کنند و ماهم با آموزش خانواده‌ها نسبت به آگاهی دادن آنان پرداخته‌ایم.

او ادامه داد: شما به جایگاهی رسیده‌اید که میتوانید منشا تاثیرگذاری باشید و باید با مطالعه به تاثیرگذاری و عمق بیشتری از اثرگذاری در بین همسالان خود برسید.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: امروز ما در آموزش و پرورش به دنبال راهکارهای با نشاط سازی مدارس هستیم ، شما به عنوان نمایندگان تمام دانش‌آموزان می‌توانید در تحقق این امر کمک کنید.

در ادامه معاون پرورشی و تربیتی اداره کل آموزش و پرورش فارس نیز ضمن آرزوی موفقیت برای این دختران گفت: خوشحالیم که خودباوری از باور تا عمل در شما وجود دارد و امروز افراد توانمند، خلاق و دارای ایده‌ای چون شما نمایندگی دانش‌آموزان را برعهده دارند و صدای رسای تمام دانش‌آموزان در استان و کشور هستند.

جهانبخش بانشی خطاب به دانش‌آموزان عضو مجامع، شورا و مجلس دانش‌آموزی فارس افزود: تاثیرگذاری شما در بین دانش‌آموزان باید روشن کنننده مسیر برای آنان باشد که یکی از آنها اقناع کردن دانش‌آموزان در پذیرش روح اعتماد به نفس است.

او ادامه داد: در او د اموضوع سلامت روان دختران ما باید افرادی صبور و با نشاط و پرهیجان و با روحیه خودباوری و آماده برای پذیرش مسوولیت خود در آینده و در اجتماع و خانواده باشند.

او از آنان خواست تا برای موفقیت بیشتر در مسیر راه خود از تجارب دیگران استفاده کنند و خود را بی‌نیاز از تجارب افراد نبینند .

بانشی افزود: شما به عنوان نمایندگان دانش‌آموزان باید پیشگام انجام فعالیت‌های پرورشی در مدرسه باشید و شورای دانش‌آموزی به عنوان یک نهاد زنده، پویای موثر باید در مدرسه فعال باشد و شما باید درگفت‌‌وگو منطق و قانون در عمل داشته باشید

او ادامه داد: ارتقا سطح زندگی دختران ایرانی باید دغدغه شما باشد و مطالبه‌‌گری و برنامه‌ریزی در خصوص برنامه‌های زیستی و بدنی دختران داشته باشی و ارائه دهید..

در این دیدار که با حضور و به همت مشاور امور بانوان اداره کل آموزش و پرورش فارس برگزار شده بود طاهره بی نیاز نیز تبریک به خانواده‌هایی که در رشد و پرورش فرزندان خود همت ورزیده‌اند گفت: شکوفایی و رشد استعداد فرزندان در کنار سلامت روان آنها که دستیابی به عزت نفس، اعتماد به نفس و کرامت انسانی است اهمیت دارد.

او افزود: دختران ما با توجه به سند تحول بنیادین و توانمندی های آنان باید در تمام مراحل رشد کنند و نباید مانعی در رشد و شکوفایی آنان وجود داشته باشد.

مشاور امور بانوان در اداره کل آموزش و پرورش فارس در ادامه افزود: ما مسئله ای در شیراز داریم به نام حریم مدارس که با توجه به نبود سالن ورزشی مناسب در مدارس، مانع فعالیت ورزشی آزادانه برای دختران در حیاط مدرسه است.

او پیگیری و تلاش در راستای حریم سازی مدارس دخترانه و رفع موانع موجود پیش روی سلامت جسم و روان دانش‌آموزان دختر را یکی از برنامه‌های مهم خود خواند.

در ادامه نیز محسن کلاری رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس مجلس دانش‌آموزی ، اعضای مجامع و شورای دانش‌آموزی دختر که در این جمع حاضر بودند را عصاره نیمی از دانش‌آموزان فارس برشمرد و افزود: حضور شما در راس بسیاری از فعالیت‌های آموزش و پرروش منعکس کننده باور مسوولان به شما دانش‌آموزان است .

او ادامه داد: شما نیز باید از این فرصت حضور و تاثیرگذاری استفاده کرده و همانطور که تاکنون با ارائه طرح‌های خلاقانه و مبتکرانه زمینه ساز بسیاری تحولات و تصمیم‌سازی‌ها بوده‌اید در راستای تحقق اهداف تربیتی سند تحول بنیادین نیز همچنان تلاش کنید و این خودباوری در ایجاد تحول و تصمیم سازی را به سایر دانش‌آموزان منتقل کنید.

در این دیدار نمایندگان مجلس دانش‌آموزی، اعضای مجامع و شورای دانش‌آموزی استان فارس نیز ضمن تشکر از برگزاری این برنامه دغدغه های خود را پیرامون کنکور ، کودکان کار و دختران کار و حق تحصیل آنان، پارک سلامت ویژه بانوان و راه‌اندازی خانه دانش‌آموز و اهداف آن به بحث و گفت‌وگو پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار