اجتماع بزرگ مردمی حجاب و عفاف با شعار" بانوان با حجاب، حافظان انقلاب" در تبریز

نماینده ولی فقیه در آذر بایجان شرقی: بازیگرانی که پوشش مناسبی ندارند نباید در نقش زنان چادری بازی کنند

تبریز (پانا) – نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: صدا وسیما نیز باید از بازی زنان چادری در نقش منفی جلوگیری کند و همچنین اجازه ندهد بازیگرانی که پوشش مناسبی در زندگی عادی خود ندارند، در نقش زنان چادری بازی کنند برای این که این کار بار روانی سنگینی روی زنان و دختران محجبه دارد.

کد مطلب: ۹۲۸۲۹۱
لینک کوتاه کپی شد
نماینده ولی فقیه در آذر بایجان شرقی:  بازیگرانی که پوشش مناسبی ندارند نباید در نقش زنان چادری بازی کنند

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم در اجتماع بزرگ مردمی حجاب و عفاف در سنگفرش مصلی اعظم امام خمینی (ره) تبریز با بیان این که عفاف و حجاب دو ارزش مهم در جوامع اسلامی هستند، گفت: اگرچه حجاب امری ظاهری و در ارتباط با جسم است اما برخاسته از اعتقادات و باورهای دینی افراد است.

وی، عفاف را برخاسته از حالات درونی انسان عنوان کرد و گفت: واژه عفت در قرآن کریم با دو معنا به کار رفته است که یکی به معنای خودنگه داری و پاکدامنی و دیگری به معنای قناعت در مسایل مالی است.

نماینده ولی فقیه در آذر بایجان شرقی افزود: از مجموع معانی ذکر شده برای حجاب و عفاف میتوان نتیجه گرفت که عفت نوعی حجاب درونی است که انسان را از گناه باز می دارد.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم اضافه کرد: حفظ چشم، گوش، قلب و تمامی اعضاء و جوارح بدن از هرگونه خطا و کناه، عفت است که حاصل این عفت، حجاب و پوشش ظاهری است و در واقع و به تعبیری لطیف تر می توان گفت که حجاب، میوه عفاف است و یا عفت، ریشه حجاب است.

وی بیان کرد: بسیاری از اندیشمندان بر این معتقدند که حجاب حق الله است و در این باره می گویند که حرمت زن فقط به خود زن اختصاص ندارد و حتی اگر پدر، بردار و شوهر هم اجازه به بدحجابی یا بی حجابی دهند قرآن راضی نمی شود که حرمت و حیثیت زن پایمال شود.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: حقوق خداوند بسیار بزرگتر از آن است که انسان بتواند همه آن ها را به درستی ادا کند ولی ادای وظایف و اطاعت از خداوند به نوعی ادای حق محسوب می شود و حجاب و عفاف که شارع مقدس به عنوان یکی از احکام ضروری دینی واجب کرده است، باید حفظ شود.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم تصریح کرد: رعایت حجاب، سنجش میزان عبودیت و اطاعت بندگان است و بانوان می توانند با حفظ حجاب و عفاف، اطاعت را که روح اصلی عبادت است را اثبات کنند.

وی در ادامه گفت: بعد از انقلاب اسلامی ایران، به موضوع حجاب و عفاف، توجه زیادی شده است و کارهای فرهنگی بسیاری برای ترویج این فرهنگ در جامعه صورت گرفته اما در سال های اخیر گاهی شاهد بی توجهی به این موضوع بوده ایم که موجب بدحجابی در جامعه شده است.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: علت بدحجابی در کشور چندین علت دارد که یکی از علل آن این است که همه علما، خطبا و تشکیلات فرهنگی در تبیین فرهنگ اسلامی ضعیف عمل کرده اند.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم ادامه داد: دومین دلیل نیز عدم برنامه ریزی جامع و مناسب از سوی مسئولین و دیگری نیز بی توجهی به فرهنگ غربی که از طریق دشمن و گاه برخی افراد در داخل در کشور ترویج یافته و سبب بدحجابی در جامعه شده است.

وی اضافه کرد: علت دیگر بدحجاب در جامعه این است که متاسفانه ما آن گونه که باید و شاید در معرفی الگوهای مناسب به بانوان، موفق نبوده ایم.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: یکی دیگر از دلایل بد حجابی، جنگ نرم گسترده دشمن است که با تمامی ابزارها و شیوه های تبلیغی و برنامه های رسانه ای، هجمه گسترده ای را علیه مبانی اعتقادی و اخلاقی و بنیان های خانواده های ایرانی شروع کرده که متاسفانه تاثیرات زیادی نیز داشته است.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با اشاره به صحبت‌های اخیر رییس قوه قضاییه درباره چادر سر نکردن زنان زندانی، گفت: متاسفانه زنان متهم که با پوشش چادر که حجاب برتر است در دادسرا و زندان حضور می بایند موجب زیر سوال رفتن حجاب می شود و می توان ترتیبی اتخاذ کرد که زنان متهم با همان پوشش خود و البته با رعایت شئونات اسلامی در دادسراها و زندان حاضر شوند.

وی ادامه داد: امیدواریم رییس محترم قوه قضائیه هرچه سریعتر لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت در ابعاد گوناگون فرهنگی و اجتماعی را بررسی کرده و تقدیم دولت و مجلس کند.

امام جمعه تبریز گفت: صدا وسیما نیز باید از بازی زنان چادری در نقش منفی جلوگیری کند و همچنین اجازه ندهد بازیگرانی که پوشش مناسبی در زندگی عادی خود ندارند، در نقش زنان چادری بازی کنند برای این که این کار بار روانی سنگینی روی زنان و دختران محجبه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار