مدیر سازمان دانش آموزی آذربایجان شرقی: باید اجتماعی بودن و اجتماعی شدن را یاد بگیریم

رئیس اداره فرهنگی و هنری آموزش و پرورش استان: شورای دانش آموزی مادر تمام تشکل هاست

تبریز(پانا) - چهارمین جلسه هیات رئیسه شوراهای دانش آموزی و نهمین دوره نمایندگان مجلس دانش آموزی آذربایجان شرقی در محل اتاق جلسه سازمان دانش آموزی استان برگزار شد.

کد مطلب: ۹۲۸۲۷۸
لینک کوتاه کپی شد
مدیر سازمان دانش آموزی آذربایجان شرقی: باید اجتماعی بودن و اجتماعی شدن را یاد بگیریم

صمد علیزاده در چهارمین جلسه هیات رئیسه شوراهای دانش آموزی و نهمین دوره نمایندگان مجلس دانش آموزی آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه اساس زندگی، برنامه ریزی دقیق و مورد انتظار است، گفت: شما دانش آموزان، نخبگان آذربایجان شرقی در حوزه آموزش و پرورش هستید، پس باید خصوصیات اخلاقی زیبایی داشته باشند.

وی افزود: شما برای دانش آموزان و مدارس برنامه ریزی می کنید و اگر خودتان برنامه ریزی بلد نباشید و کارهایتان را با برنامه ریزی انجام ندهید، نمی توانید برای آنها نیز برنامه ریزی داشته باشید.

مدیر سازمان دانش آموزی استان در ادامه با اشاره به اینکه برای رسیدن به اهداف زندگی باید اجتماعی بود، افزود: اگر بخواهیم در ادامه راه زندگی و آینده، شخصی موفق باشیم و به اهداف خود برسیم باید اجتماعی بودن و اجتماعی شدن را یاد بگیریم.

وی گفت: صاحبان اصلی فردای ایران شما هستید.باید مسئولان به شما امید بدهند و مسیر را هموار کنند تا فضا برای جوانان مومن، متعهد و شایسته آماده شود.

در سطح کشور ۱۵۰ نماینده مجلس دانش آموزی وجود دارد و در سطح استان آذربایجان شرقی۶ عضو در این مجلس حضور دارند.

حضور دانش آموزان ناحیه 3 تبریز و مراغه در همایش ملی شوراهای دانش آموزی

رئیس اداره فرهنگی و هنری آموزش و پرورش نیز در ادامه این جلسه خطاب به دانش آموزان گفت: شما عصاره دانش آموزی و نماینده بحق جامعه و مدافعین حقوق دانش آموزی هستید .حضور و قدمتان باید موثر باشد.

وی افزود: نقشه راه دستگاه تعلیم و تربیت، سند تحول بنیادین است که با تدوین مواردی چون بحث تشکلها و شورا ها اهداف خود را دنبال می کند.
یعقوب فنایی عصاره سند تحول بنیادین را حیات طیبه عنوان کرد و افزود: حیات طیبه به معنی تربیت انسانهای متدین، متعهد، فکور، خلاق و مهارت محور می باشد.

وی گفت: شوراهای دانش آموزی تشکل نیست و یک نهاد صنفی است و شورای دانش آموزی مادر تمام تشکلهاست.

وی گفت: شما باید ایده پرداز و خلاقیت محور باشید تا حرفی برای گفتن در مجلس دانش آموزی داشته باشید.

رئیس اداره فرهنگی و هنری آموزش و پرورش استان یکی از مهارتهای مهم در زندگی را مهارت اجتماعی عنوان کرد و افزود: بهترین جا برای هر دانش آموز برای اجتماعی شدن شوراهای دانش آموزی می باشد. شما نسل مطالبه گر هستید و باید پرسشگر باشید و از مسئولان مطالبه کنید.

وی گفت: از بین ۱۴۰ شورای دانش آموزی کل استان پس از ارزیابی های به عمل آمده، ۴ شورا انتخاب شد. همایش ملی شوراهای دانش آموزی پسران از ۳۰ تیرماه تا ۴ مرداد ماه برگزار می شود و ناحیه ۳ و مراغه در آن شرکت می کنند. همچنین برای دختران نیز در مرداد ماه در شهر رامسر این همایش برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار