در پی انتشار خبر مسمومیت غذایی دانش آموزان یک اردو؛

معاون پرورشی و فرهنگی سیستان و بلوچستان: دانش آموزان مسموم شده اردوی شب گذشته با سلامتی کامل مرخص شده اند

کیخا: خوراک، ایاب و ذهاب و.. دانش آموزان این اردو بر عهده‌ی موسسه اعزام کننده بوده است.

زاهدان (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی سیستان و بلوچستان اعلام کرد تمامی 11 دانش آموز اردوی بامداد شب گذشته با سلامتی کامل از بیمارستان مرخص و هم اکنون در حال طی مسیر برگشت به سمت شهرستان مبدا(دلگان) قرار دارند.

کد مطلب: ۹۲۸۲۶۹
لینک کوتاه کپی شد
معاون پرورشی و فرهنگی سیستان و بلوچستان: دانش آموزان مسموم شده اردوی شب گذشته با سلامتی کامل مرخص شده اند

به گزارش خبرنگار پانا سیستان و بلوچستان، محمد کیخا اظهار کرد: همکاران این اداره کل به محض اطلاع از مسمومیت ایجاد شده برای دانش آموزان اردوی زیارتی دلگان-مشهد، به بررسی موضوع و ارتباط با دانش آموزان و سرپرستان اردو اقدام نموده اند.

او گفت: الحمدلله همه ی دانش آموزان مسموم شده ی بامداد شب گذشته از بیمارستان زاهدان مرخص و حال عمومی سایر دانش آموزان نیز کاملا خوب و مساعد است.

معاون پرورشی و فرهنگی استان با بیان اینکه هر نوع مسمومیت غذایی در حین سفر و حتی در غیر سفر اجتناب ناپذیر است، ابراز داشت: این اتفاق با توجه به عدم شرایط طبخ غذا در طول مسیر؛ پس از صرف غذای تهیه شده از رستوران های خارج از محل اسکان اردویی صورت پذیرفته است.

او با اشاره به اینکه آموزش و پرورش همواره با حساسیت بالایی نسبت به اعزام دانش آموزان به هر گونه اردویی، برخورد می کند افزود: تمامی نهادها و سازمان ها قبل از اعزام دانش آموزان به اردوها، طبق دستورالعمل اردویی بایستی کد اردویی دریافت کنند.

کیخا تصریح کرد: مرکز کنترل سفرهای دانش آموزی طبق دستورالعمل های موجود، پایش لحظه ای این اعزام ها(سرعت، خط سیر، ایستگاه های توقفی، حوادث جاده ای و..) را رسد می کند.

او در پایان عنوان داشت: اعزام این اردوی دانش آموزی از سوی یکی از موسسات وابسته به دفتر آیت الله سیستانی ویژه زیارت اولی ها بوده است که مسولیت ایاب و ذهاب و خوراک دانش آموزان را در طول اردو عهده دار بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار