دوره توانمندسازی منتخبان قرآنی آموزش و پرورش مازندران برگزار شد

محمودآباد (پانا) - دوره آموزشی توانمندسازی منتخبین استانی قرآن عترت و نماز آموزش و پرورش مازندران در شهرستان محمودآباد برگزار شد.

کد مطلب: ۹۲۸۱۲۴
لینک کوتاه کپی شد
دوره توانمندسازی منتخبان قرآنی آموزش و پرورش مازندران برگزار شد

محمود تنها رئیس اداره قرآن، عترت و نماز مازندران در حاشیه این دوره آموزشی به پانا گفت: مسابقات قرآنی در دو بخش آوایی و پژوهشی برگزار می شود که در بخش آوایی ، کلاس های ، قرائت تحقیق ، ترتیل حفظ عمومی، حفظ ویژه ۵ جزء ۱۰ ، ۲۰ و کل و همچنین در بخش پژوهشی نیز کلاس های احکام، انشای نماز، صحیفه سجادی، نهج البلاغه و مفاهیم قرآن برای آقایان و بانوان برگزار شد.

او ادامه داد: به دلیل اینکه دانش آموزان آزمون کنکور داشتند ما دوره های آموزشی را به صورت مجازی با حضور همین اساتید برگزار کردیم و امروز هم به یاری خداوند توانستیم دوره آموزشی حضوری را برگزار کنیم تا دانش آموزان آماده مسابقات کشوری شوند.

تنها در ادامه به مسابقات کشوری سال های گذشته اشاره کرد و افزود: منتخبین مازندران هر ساله در مسابقات عترت و نماز کشور حضور پیدا می کنند و هر ساله موفقیت هایی را برای استان کسب می کنند که توفقی حاصل شد و ما در هفته گذشته در مسابقات فرهنگیان که در مشهد برگزار شد توانستیم رتبه اول مسابقات قرآن آموزش و پرورش را کسب کنیم.

رئیس اداره قرآن عترت و نماز کل استان مازندران در خصوص اساتیدی که در این کلاس های توانمند سازی هستند گفت: امسال در کنار نخبگان فرهنگی که داوری مسابقات را برگزار می کردند از خود اساتیدی که در حوزه دانشگاه و حوزه علمیه که توانایی خوبی داشتند بهره مند شدیم.

او تصریح کرد: ما امسال تلاش کردیم تا از نفرات برتر مسابقات استانی و مدرسانی که در سطح استان خود دارای سبک در تلاوت هستند و همچنین نفرات برتر مسابقات قرآنی استان در اوقاف و فرهنگیان نهایت استفاده مفید را داشته باشیم.

او همچنین در مورد چگونگی انتخاب شدن نفرات برتر اظهار کرد: دانش آموزان پس از انتخاب شدن در مرحله مسابقات آموزشگاهی به مسابقات شهرستاتی می روند و نفرات اول در همه رشته ها و شهرستان ها به مسابقات استانی می روند که در سال تحصیلی ۹۷_۹۸ قریب بر ۲۰۰ هزار در این مسابقات در سطح شهرستانی شرکت کردند.

محمود تنها در ادامه در خصوص چگونگی برگزاری مسابقات استانی گفت: مسابقات استانی در ۲ مرحله برگزار شد که قریب بر ۴ هزار نفر در مرحله نیمه نهایی شرکت کردند و لوح های فشرده مسابقاتشان برای استان ارسال شد و پس از آن که داوری اولیه انجام شد قریب بر ۷۰۰ نفر از این متنخبین به مرحله حضوری راه پیدا کردند که در ۲۹ و ۳۰ فروردین ماه همین سال در باشگاه فرهنگیان ساری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پانا مسابقات کشوری در دو شهرستان زنجان و مشهد برگزار می شود.

خبرنگار دانش آموز: علیرضا خوشخو

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار