بهروز کمالوندی: همکاری‌های هسته ای ایران و اروپا بعد از خروج‌ آمریکا از برجام شتاب یافته است

تهران (پانا) - سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت:همکاری های هسته ای ایران و اتحادیه اروپا بعد از خروج آمریکا از برجام شتاب داشته و اروپایی‌ها می‌خواهند بگویند راهشان از آمریکا جداست.

کد مطلب: ۹۲۸۱۱۵
لینک کوتاه کپی شد
بهروز کمالوندی: همکاری‌های هسته ای ایران و اروپا بعد از خروج‌ آمریکا از برجام شتاب یافته است

«بهروز کمالوندی» امروز- چهارشنبه- در حاشیه برگزاری نشست هم اندیشی با نمایندگان شورای عالی استان‌ها در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا بعد از خروج آمریکا از برجام فرایند همکاری‌های هسته‌ای ایران با اتحادیه اروپا ادامه دارد یا خیر، اظهار داشت: بعد از خروج آمریکا این فرایند شتاب هم یافته است و گروه‌های مختلفی را هم در این زمینه فرستاده ایم و توافق‌هایی هم داشته‌ایم و اعتبارات خوبی هم در حوزه ایمنی هسته‌ای اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه در زمینه همکاری‌های مشترک با اروپا و آژانس اقداماتی انجام شده است، گفت: مواردی که اروپایی‌ها ارائه کردند نشانه آن است که می‌خواهند بگویند که خط شأن از آمریکا جدا است. اما تا مرحله همکاری‌های گسترده و عمیق فاصله داریم.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی یادآور شد: اما همین که این همکاری‌ها با اتحادیه اروپا شتاب پیدا کرده است به نظر ما علامت خوبی است که می‌تواند نشان دهنده علاقه و زمینه‌ای برای بهبود روابط طرفین در آینده باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار