نباید برای توسعه صنعت گردشگری به دنبال اعتبارات محدود دولتی بود

کرمان(پانا) - نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صنعت گردشگری با ادبیات بخشنامه ای توسعه نمی یابد، گفت: نباید برای توسعه صنعت گردشگری به دنبال اعتبارات محدود دولتی بود.

کد مطلب: ۹۲۷۹۳۷
لینک کوتاه کپی شد
نباید برای توسعه صنعت گردشگری به دنبال اعتبارات محدود دولتی بود

"محمدرضا پور ابراهیمی" در دیدار سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه کل درآمد نفتی کشور بین 100 تا 150 هزار میلیارد تومان است، اظهار کرد: بررسی های اقتصادی نشان می دهد صنعت گردشگری ایران می تواند بیش از 14 میلیارد دلار درآمد عاید کشور کند که بسیار بیشتر از درآمدهای نفتی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه حوزه های صنایع دستی و گردشگری ماهیت اقتصادی دارند، افزود: حوزه میراث فرهنگی نیز می تواند در کسب درآمد به سایر حوزه ها کمک کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید برای توسعه صنعت گردشگری به دنبال اعتبارات محدود دولتی بود، تصریح کرد: باید راه و مسیر برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در این صنعت بیش از پیش باز شود.

دکتر پورابراهیمی خواهان تفویض اختیارات کامل به مدیران استانی سازمان میراث فرهنگی کشور شد و تاکید کرد: باید بسیاری از تصمیم گیری ها در داخل استان ها انجام گیرد و از پیچیدگی های بروکراسی اداری در صنعت گردشگری کاسته شود.

وی با اشاره به عملکرد مثبت سازمان میراث فرهنگی کشور در تغییر کاربری و واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی افزود: خوشبختانه امتیاز این سازمان در همکاری و تعامل با بخش خصوصی مثبت است.

نماینده مردم کرمان و راور با تقدیر از عملکرد رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور در حوزه های مختلف
میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری، اظهار کرد: خوشبختانه دکتر مونسان ارتباط بسیار خوبی با بدنه دولت و همچنین مجلس دارد و باید از این ظرفیت برای توسعه گردشگری استان کرمان بهره برد.

دکتر پور ابراهیمی با دعوت از رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور جهت سفر به استان کرمان، گفت: این استان ظرفیت های منحصربفردی در بخش های تاریخی و گردشگری دارد که باید از حالت بالقوه خارج شوند.

وی با بیان اینکه کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان کرمان بسیار فعال است، افزود: در حال حاضر مسئولان اداری و قضایی، بخش خصوصی و به ویژه نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی با اداره کل میراث فرهنگی استان همراه هستند و از مدیریت جدید این اداره کل در راستای توسعه صنعت گردشگری خطه کریمان حمایت می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار