شهردار مشهد در نشست خبری با اصحاب رسانه خبر داد:

احداث 4 پارکینگ با ظرفیت بالا در 4 محور ورودی به حرم مطهر

مشهد (پانا) - شهردار مشهد در نشست خبری گفت: محدوده پیرامون حرم مطهر را به تعدادی پارکینگ با ظرفیت بالا مجهز می کنیم و آنجا را برای وسایل حمل و نقل عمومی مبدا قرار می دهیم.

کد مطلب: ۹۲۷۷۶۲
لینک کوتاه کپی شد
احداث 4 پارکینگ با ظرفیت بالا در 4 محور ورودی به حرم مطهر

محمدرضا کلایی، در این نشست خبری گفت: فضای پیرامون حرم مطهر باید امن باشد و رفت و آمد با سهولت انجام شود. همچنین حمایت از حمل و نقل عمومی نیز در دستور کار است و شهرداری مشهد تلاش می کند سهم خود را برای رفع مشکل ترافیک در خیابان‌های اطراف حرم مطهر تا پایان سال 99 عملیاتی کند.

وی با اشاره به اینکه وضع موجود ترافیکی اطراف حرم مطهر خوب نیست و باید تغییر کند، گفت: برای این منظور چند نهاد به صورت همزمان باید وارد عمل شوند. در این راستا، شورای همتا، راهنمایی و رانندگی، مجموعه مدیریت شهری و آستان قدس رضوی باید همکاری کنند که البته پیش از این، هماهنگی بین این مجموعه ها برقرار نبود.
کلائی ادامه داد حتی توافق بر سر مطالعه مشترک برای رفع معضل ترافیک در این معابر وجود نداشت. اما با گفتگویی که با تولیت آستان قدس رضوی داشتیم، راهکارهای مختلفی بررسی شد و این راهکارها به افق کوتاه مدت و دراز مدت تقسیم شد.
شهردار مشهد خاطرنشان کرد: به این نتیجه رسیدیم که محدوده پیرامون حرم مطهر را به تعدادی پارکینگ با ظرفیت بالا مجهز کنیم و آنجا را برای وسایل حمل و نقل عمومی مبدا قرار دهیم.
کلائی در ادامه افزود: برای این منظور اولین پروژه احداث پارکینگ در میدان شهدا خواهد بود که آغاز عملیات عمرانی این پروژه را ظرف چند روز آینده شاهد خواهیم بود. پارکینگ وحدت نیز در انتهای خیابان نواب صفوی ظرف یک ماه آینده کلنگ زنی می شود.
وی ادامه داد: براساس توافقی که صورت گرفته، زمینی در نزدیکی میدان بسیج از سوی آستان قدس در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد تا کار ساخت پارکینگ در این محدوده نیز انجام شود. هم اکنون نیز مطالعات آن شروع شده و ظرف دو ماه آینده عملیات عمرانی آنجا نیز آغاز خواهد شد.
شهردار مشهد تصریح کرد: برای احداث پارکینگ در میدان شهید گمنام با مشکلاتی مواجه‌ایم؛ گفتگوهایی با آستان قدس شروع شده و با وزارت نفت نیز وارد تعامل شدیم تا بخشی از زمین شرکت نفت را به این منظور اختصاص دهیم.
کلائی گفت: ضرورت دارد امکان تغییر مدهای حمل و نقل در این محدوده فراهم شود. در عین حال تغییر الگوی عبوری ترافیک نیز مطرح است و ترافیک عبوری از زیرگذر حرم مطهر باید به معابر پیرامونی منتقل شود.
وی افزود: به لحاظ زیرساختی و ایجاد معابر، کار در دست انجام است و می‌توان گفت با این سرعتی که طرح نوسازی هم اکنون به خود گرفته، در سال 97 و 98 به اندازه 6 سال قبل فضاهای عمومی و دسترسی ایجاد شده و کار انجام شده است.

شهردار مشهد اظهار کرد: اگر بخواهیم راجع به توزیع برابر در شهر مشهد صحبت کنیم، باید ابعاد مختلف آن را بررسی نماییم. توزیع برابر دارای ابعاد اجتماعی، کالبدی و فرهنگی است و باید همه ابعاد آن همزمان با هم پیش رود. ما نیز برای رفع این مشکل برنامه چند جانبه‌ای مطرح کردیم.
وی افزود: از چهار محور کار در دست انجام است تا فاصله بین نقاط برخوردار یا نابرخوردار کمتر آزاردهنده باشد و نتیجه آن عملکرد قابل توجهی است.
شهردار مشهد گفت: باید زیرساخت های شهری را ارتقا دهیم و خدمات شهری را با کیفیت مطلوب‌تری عرضه کنیم. همچنین معین اقتصادی شدن شهر مشهد آینده مناسبی پیش رو قرار داده است. در عین حال موضوع قدرت خرید مطرح می‌شود که موضوع ملی است و شهرداری چندان دخالتی در این امر ندارد. در نهایت نیز خدمات اجتماعی و فرهنگی مطرح است که با رویدادهای مختلف ارائه می شود.
وی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم اقدامات محلی را با این هدف دنبال کنیم تا واگرایی اجتماعی زیاد نباشد و این فاصله‌ها کاهش یابد. در نهایت نیز می‌توان نتیجه فعالیت های صورت گرفته را موثر خواند.
کلائی بیان کرد: به پتانسیل اجرایی شهرداری اعتقاد دارم و معتقدم اگر زمینه شکوفایی را برای نیروهای فعلی مهیا کنیم عملکرد خوبی خواهند داشت. اما اعتراف می‌کنم نتوانستیم فضای مناسب در این زمینه- آنگونه که مد نظر است، مهیا کنیم.
شهردار مشهد در مورد پروژه میدان شهدا گفت: فضای عمومی شهری میدان شهدا تمام شده است. اما تراز زیرسطحی و ایستگاه‌های مترو و پروژه‌های میانی باقی مانده است که با سرعت در دست اجرا است. گرچه پروژه به لحاظ فنی و اجرایی زمان‌بر و پیچیده است.
کلائی با بیان اینکه احیای فضای میدان شهدا مطرح است، گفت: این پروژه فضای عمومی شهری به همراه فضاهای پیرامونی است و اتمام این پروژه‌ها و تکمیل آن‌‌ها تابع شرایط عمومی کشور است.
وی تصریح کرد: در این برهه باید تلاش کنیم کمک کار سرمایه‌گذاران باشیم. در واقع هزینه‌ای که باید انجام دهیم تقریبا به پایان رسیده و بعد از این، موضوع تقویت سرمایه‌گذاران پروژه میدان شهدا مطرح است.
شهردار مشهد با اشاره به بهبود فضای کسب و کار اظهار کرد: موضوع بهبود فضای کسب و کار در دستور کار است. این موضوع فقط حرف نیست که مشهد معین اقتصادی شده است. خود را متولی اقتصادی شهر مشهد می‌دانیم و معتقدیم اگربنا باشد شهر رونق اقتصادی داشته باشد، باید این موضوع پیگیری شود.
کلائی گفت: کسب و کارهای مبتنی بر سوغات یک راهکار است، مجموعه اقدامات اجتماعی در خصوص برندسازی باید صورت گیرد و انجام امور براساس شناخت تقاضای بازار مطرح است . گام بعدی استفاده از یک هماهنگ کننده در موضوع گردشگری است. کسی که حمایت کننده از حلقه تولید و توزیع برای خدمات زیارت است.
شهردار مشهد افزود: در این زمینه وارد گفتگو شدیم و توافق نسبی با شرکت ماهان و شرکت‌های جانبی آن انجام شده است. یکی از وظایفی است که برای شرکت ماهان تعریف می شود، حمایت از کسب و کارهایی که به موضوع سوغات وابسته است، می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار