استاندار کرمانشاه:

بخش معادن استان، ظرفیت بسیار مناسبی برای نقش آفرینی در اقتصاد دارد

کرمانشاه (پانا) - استاندار کرمانشاه گفت: امیدواریم از نیمه دوم امسال شاهد ورود سرمایه گذاران به بخش معادن استان باشیم زیرا این عرصه، ظرفیت بسیار مناسبی برای نقش آفرینی در اقتصاد استان دارد.

کد مطلب: ۹۲۷۷۳۵
لینک کوتاه کپی شد
بخش معادن استان، ظرفیت بسیار مناسبی برای نقش آفرینی در اقتصاد دارد

هوشنگ بازوند در جلسه شورای معادن استان اظهار داشت: باید از ظرفیت معادن برای اقتصاد استان کمک بگیریم و امیدواریم با اتخاذ برنامه ها و سیاست هایی که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به ویژه در زمینه پهنه بندی و نهایتاً آزادسازی معادن صورت گرفته منجر به شکوفا شدن هر چه بیشتر اقتصاد گردد.

وی عامل مهم در بهره برداری از معادن را جذب سرمایه گذار و بخش خصوصی عنوان کرد و بیان داشت: امیدواریم از نیمه دوم امسال شاهد ورود سرمایه گذاران به بخش معادن استان باشیم زیرا این عرصه ظرفیت بسیار مناسبی برای نقش آفرینی در اقتصاد استان دارد.

استاندار کرمانشاه با اشاره به عقب افتادن کرمانشاه از روند توسعه تصریح کرد: سازمان هایی مانند ایمیدرو نقش موثری در حل مشکلات اقتصادی به ویژه شناسایی ظرفیت ها و مزیت های استان کرمانشاه به سرمایه گذاران و بخش خصوصی دارند که این مهم می تواند زمینه ساز جذب سرمایه گذاری در بخش معادن استان گردد.

بازوند خواستار برنامه ریزی برای فراخوان بخش خصوصی به منظور سرمایه گذاری در بخش بالقوه و مهم معادن استان شد و گفت: ضرورت دارد که سرمایه گذاران را بیش از پیش با منابع و ظرفیت های استان به ویژه با بخش معادن آشنا سازیم.

وی از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خواست که بحث معادن استان را در اولویت کاری خود قرار دهد

مقام عالی استان با اشاره به وجود قیر طبیعی در استان گفت: به لحاظ اینکه در گذشته سرمایه گذار تخصصی و یا با عدم توان مالی مناسب در بخش قیر طبیعی استان ورود پیدا نکرده این بخش توسعه قابل نداشته است که امیدواریم بخش خصوصی توانمند در بخش قیر استان سرمایه گذاری کند تا این بستر و ظرفیت خوب استان هر چه بیشتر شکوفاتر گردد.

وی در پایان افزود: بدون تردید با آزاد سازی پهنه های مشخص شده در بخش معادن استان شاهد یک جهش خوب اقتصادی در استان خواهیم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار