جشنواره استانی مهارت های تشکیلاتی در آذربایجان غربی برگزار می شود

ارومیه(پانا)- رییس سازمان دانش آموزی آذربایجان غربی از برگزاری جشنواره استانی مهارت های تشکیلاتی اعضای پیشتازان استان طی روزهای 23،24،25 تیر ماه خبر داد.

کد مطلب: ۹۲۷۷۳۳
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره استانی مهارت های تشکیلاتی در آذربایجان غربی برگزار می شود

حسین عباس زاده در گفت و گو با خبرگزاری پانا در رابطه با اردوی استانی تشکیلات پیشتازان در سال جاری گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های جدید صورت گرفته توسط مجموعه سازمان دانش آموزی ، امسال اردوی تشکیلاتی اعضای پیشتازان به صورت جشنواره ای و علمی- مسابقه ای برگزار خواهد شد و اعضای تشکیلات پیشتازان امسال وضعیتی به مراتب دشوارتر از سال های پیش خواهند داشت و مربیان به صورت خیلی جدی تر فعالیت های اعضا را مورد سنجش قرار خواهند داد.

عباس زاده با اشاره به بعد معنوی اردوی پیشتازان گفت: دانش‌آموزان پیشتاز بهترین مهارت‌ها را در مسیر زندگی همراه با تربیت اجتماعی و زندگی می‌آموزند؛ ضمن اینکه تمرین گروهی جمعی و زندگی با هم سن‌وسالان خود را با عنوان یکی از پیام‌های اردوی پیشتازان دانش‌آموزی فرا گرفته و می‌آموزند که نمادی وحدت‌بخش و همبستگی‌آمیز از اقوام ایرانی نشان دهند.

عباس زاده با توضیح اینکه مهارت های اجتماعی به دو نوع روابط اجتماعی انسان با خودش و روابط اجتماعی شخص با دیگران است، اظهار داشت: ما باید خودمان را قبول داشته باشیم که میتوانیم کارهای بزرگ انجام دهیم.

وی گفت:اعضای پیشتازان نه تنها خود با استعداد و شاداب و پرنشاط هستند بلکه توانایی شاداب کردن و روحیه دادن به یک مدرسه و حتی یک ارگان را نیز دارند لذا فعالیت تداوم فعالیت های این تشکیلات با جدیت و برنامه ریزی خاصی باید صورت پذیرد.

رئیس سازمان دانش آموزی آذربایجان غربی با بیان اینکه پیشتازان الگو و راهنمای راه تربیت و آموزش برای دیگر دانش آموزان هستند، اظهار داشت: از برجسته ترین ویژگی یک دانش آموز پیشتاز می‌توان به ادب، خوش خلقی، احترام به معلم و والدین، حرف شنوی و نظم اشاره کرد که نظم رکن اساسی پیشتازان و مورد توجه ترین ویژگی آن برای زندگی در جوامع امروزی به شمار میرود.

عباس زاده با بیان این که از 6 ساحت تعلیم و تربیت که در سند تحول بنیادین آمده است فقط یکی از آنها در درون مدرسه و کلاس محقق می شود، بیان داشت: 5 ساحت دیگر که منجر به تربیت و حیات طیبه دانش آموزان می شود در خارج از مدرسه و در اوقات فراغت صورت می گیرد؛ بررسی نشان داده تعلیم و تربیت زمانی به معنای کامل خود محقق می شود که دو موضوع آموزش و تربیت در کنار هم رشد کنند و همه برنامه ریزی های نظام آموزشی نیز برای برقراری این تعادل انجام شده است.

وی در این رابطه ادامه داد: اصلی ترین وظیفه سازمان دانش آموزی تربیت اجتماعی دانش آموزان است زیرا تربیت اجتماعی مجموعه ای از توانمندی ها است که شما و ما با یاری یکدیگر باید قوی و پر قدرت به دنبال آن برویم و با عمل های پی در پی به آن، این موضوعات را در مسائل رفتاری و خلاقی ملکه ذهن خود کنیم و سر انجام با عمل کردن به این مهارت ها بتوانیم موفقیت روز افزون را در خود ایجاد کنیم.

عباس زاده گفت: 112 نفر دانش آموز و مربی پیشتاز دختر و 104 نفر دانش آموز و مربی پیشتاز پسر در جشنواره استانی مهارت های تشکیلاتی امسال حضور خواهند داشت که تیم های منتخب جشنواره های شهرستانی را شامل می شوند.

به گفته عباس زاده تیم های امداد و نجات و اتفای حریق، نقشه خوانی و جهت یابی، کاربا چوب و طناب ، ساخت پروژه سنگین ،چادرزنی، فریاد های شادی و نغمه های اردویی و بازی های بومی محلی همچنین صف جمع و رژه ترکیبی در این اردو حضور خواهند داشت؛ برنامه های فرهنگی ، تربیتی و سرگرمی نیز در قالب های مختلف طی این جشنواره برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار