مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها: دانشگاه فرهنگیان مهم‌ترین دانشگاه کشور است

تهران (پانا)‌- مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، دانشگاه فرهنگیان را مهم‌ترین دانشگاه کشور دانست و تاکید کرد ماموریت و مسئولیت مهم این دانشگاه تربیت نسل آینده است و دولت، مجلس و تمام ارکان نظام باید این دانشگاه مهم را حمایت کنند.

کد مطلب: ۹۲۷۷۰۶
لینک کوتاه کپی شد
مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها: دانشگاه فرهنگیان مهم‌ترین دانشگاه کشور است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، مصطفی رستمی در بیست‌و‌یکمین نشست مدیران و روسای دانشگاه فرهنگیان که از صبح امروز در پردیس زینبیه تهران در حال برگزاری است، گفت: «فضیلت‌های مقام معلم از سخنان معصومین و بزرگان بارها نقل شده و در روایات است که تمام عالم و حتی جانداران دریا دعا گوی معلمان هستند. هر فردی که مسئولیتی بر عهده دارد، دیر یا زود پایان میابد و محاسبه و ارزیابی آن هرگز فراموش نخواهد شد و مسئولیت آن هرگز پایان نخواهد یافت.»

او به وضعیت کنونی کشور و جهان اشاره کرد و گفت: «امروزه شاهد تقابل یک ملت با تمام داشته‌ها با دشمنی تمام دشمنان با تمام همت‌هایشان هستیم. یک ملت آزاده برپا خواسته و به خدا توکل کرده و پرچم عدالت‌خواهی و معنویت در جهان گسترانیده و اهمیت خدمت‌گزاری، تلاش، اخلاص و کار بی‌وقفه در کشور در این زمان بیش از بیش و بسیار ارزشمند است. هماهنگی، هم‌پیمانی و دشمنی آشکار دشمنان در این زمان در تاریخ کم‌نظیر است. در حوزه‌های اقتصادی، امنیتی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی مورد هجمه‌های شدید قرار داریم. تمام داشته‌ها، آرمان، هدف، امید و اعتماد کشور مورد هجمه و حمله قرار گرفته و چرایی آن به قوت باور و عظمت کاری است که شروع شده و خطری که برای نظام سلطه ایجاد کرده است.»

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها مهمترین گروه مورد خطر و حمله را نسل چهارم یعنی جوان و نوجوانان کشور دانست و افزود: «این نسل بسیاری از سختی‌ها و تهدیدات کشور را ندیده و با آن مواجه نبوده و مورد حمله شدید دشمنان قرار دارد. دفاع از آینده و از کیان نسلی که انقلاب را تحویل خواهند گرفت، باید از سوی مربیان این نسل باشد.»

رستمی ادامه داد: «مهم‌ترین دانشگاه کشور طبق بیانات رهبر معظم انقلاب و صاحب‌نظران دانشگاه فرهنگیان است که محصول آن بسیار مهم و حساس است. دانشگاه علوم پزشکی به دنبال ارتقای وضعیت سلامت کشور، دانشگاه‌های صنعت به دنبال صنعت بهتر و هر دانشگاهی کار ویژه خود را دارد، اما ماموریت و مسئولیت مهم دانشگاه فرهنگیان تربیت نسل آینده است و دولت، مجلس و تمام ارکان نظام باید این دانشگاه مهم را حمایت کنند.»

او گفت: «دانشگاه فرهنگیان تنها مرجع رسمی ورود نیرو به آموزش و پرورش است. موضوع ماده ۲۸ در زمان اضطرار و برای رفع نیازهای آموزش و پرورش ایجاد شده و نباید روش اصلی جذب نیرو باشد و نیازمند تضمین‌های لازم است.»

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ادامه داد: «سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، اساس‌نامه دانشگاه فرهنگیان و فعالیت‌های این دانشگاه مورد توجه است.»

رستمی به حضور رتبه‌های برتر کنکور در دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و گفت: «اینکه جوانان نخبه و با استعداد، اولین انتخاب‌شان دانشگاه فرهنگیان است، دارای اهمیت است؛ بحث تضمین شغلی یکی از انگیزه‌هاست که اگر این مساله مدیریت نشود باعث آفت خواهد شد. زمانی در تربیت معلم، افراد با انگیزه‌های عالی، الهی، بدون مسائل مالی و اقتصادی وارد می‌شدند و اگر در شرایط کنونی انگیزه‌های دیگر دخیل شود، رسالت مسئولان برای مدیریت صحیح آن سنگین‌تر خواهد شد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار