ثبت نام بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ نفر کار ورز در سامانه طرح کارورزی آذربایجان غربی

ارومیه(پانا)-مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی از ثبت نام بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ نفر کار ورز در سامانه طرح کارورزی استان خبر داد.

کد مطلب: ۹۲۷۶۸۱
لینک کوتاه کپی شد
ثبت نام بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ نفر کار ورز در سامانه طرح کارورزی آذربایجان غربی

رضا نقی زاده با تشریح جزئیات اجرای طرح کارورزی، گفت: این طرح با هدف افزایش مهارت آموزی فارغ التحصیلان دانشگاهی و تسهیل جذب در بازار کار کشور از مقطع کاردانی تا مقطع دکتری از سوی وزارت کار اجرایی شده است.

وی با اشاره به اینکه طرح کارورزی زیر مجموعه طرح کارآفرینی و اشتغال کاج برای جوانان است، گفت: جامعه هدف اجرای این طرح، دانش آموختگان دانشگاهی گروه سنی ۲۵ سال تا ۳۵ سال (با احتساب ۲سال خدمت سربازی) در همه رشته‌های دانشگاهی برحسب نیاز بنگاه‌های اقتصادی خصوصی و تعاونی است.

نقی زاده گفت: در این استان تا کنون تعداد ۶۴۲ واحد پذیرنده و تعداد ۳۶۷۷ نفر کارورز در سامانه ثبت نام و در این راستا ۷۷۴ قرارداد منعقد شده است.


نقی زاده کارفرمایان و واحد‌های متقاضی جذب کارورز، را یکی دیگر از مخاطبان اجرای طرح کاروزی معرفی کرد و افزود: در حال حاضر سامانه ثبت نام به نشانی karvarzi.mcls.gov.ir برای کارورزان و واحد‌های پذیرنده کارورزان فعال است و آن‌ها می‌توانند آمادگی خود را از این طریق اعلام کنند.

ایشان ادامه داد: برای انطباق بین آموزش دهنده در محیط کارگاه‌های خصوصی و تعاونی با تعداد کارورزان، واحد‌هایی که تا سه نفر شاغل دارند می‌توانند یک کارورز را جذب کنند و در صورت تقاضا برای کارورز بیشتر از یک نفر، به ازای هر سه نفر، یک کارورز اضافه می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی گفت: فرصت انتقال مهارت، تجربه و دانش و قابلیت جذب و اشتغال در بازار کار، فرآیندی ۲ طرفه و از مزایای طرح کارورزی فارغ التحصیلان محسوب می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار