راضیه حسینی

طنز/سلطان جدید از راه رسید

چند وقتی بود که از سلطان‌ها خبری نبود، یا خبرش به ما نمی‌رسید که یکی از نمایندگان محترم مجلس از سلطان جدیدی رونمایی کرد. سلطان آپارتمان. ایشان یک‌تنه هفتصد آپارتمان در شهر ری دارند.

کد مطلب: ۹۲۷۳۹۰
لینک کوتاه کپی شد
طنز/سلطان جدید از راه رسید

البته خبری هم از سلطان دیگری در شهر تهران آمد که گویا ایشان 2500 واحد مسکونی در نقاط مختلف شهر تهران دارند.
یک‌جورهایی انگار در حال بازگشت به دوران ارباب‌رعیتی هستیم؛ دورانی که مالکان بزرگ برای رعیت‌ها تعیین تکلیف می‌کردند. البته آن زمان نهایت تا درجه اربابی بالا می‌آمدند و به سلطان نمی‌رسیدند. این سلطان‌ها درجه بالاتری از همان ارباب‌ها هستند.
حالا ما مانده‌ایم با وجود چنین صاحب‌خانه‌هایی پویش صاحب‌خانه خوب چطور باید ادامه پیدا کند؟
اصلاً به پویش نیاز است یا فقط اراده یکی،دو تا سلطان برای تغییر قیمت اجاره‌بها و رهن خانه‌ها کافی‌ست؟
خبر همین‌جا تمام نمی‌شود نکته‌ای که شاید از پیدا شدن سلطان‌ها هم جالب‌تر باشد گم شدن تقریباً هفت میلیون و پانصد هزار واحد از ده میلیون و پانصد هزار واحد مسکونی ساخته شده از سال 85 تا 95 است. به گفته آن نماینده که در برنامه‌ای تلویزیونی حضور یافته بود، فقط دو میلیون و چهارصد هزار واحد در اختیار مصرف‌کننده قرار گرفته است و باقی معلوم نیست کجاست.
آمار خانه‌های خالی طوری زیاد شده است که اگر روزی این خانه‌ها پیدا شوند و مورد استفاده قرار بگیرند شاید توازن شهرها برهم بخورد و خدای نکرده مثلاً شهری مانند تهران که احتمالاً خانه‌های خالی‌اش از شهرهای دیگر بیشتر است دچار فرورفتگی در گسل‌هایش شود.
شاید بد نباشد پویش جدیدی با عنوان «خانه‌های خالی را پیدا کنید» راه بیفتد و کم‌کم این خانه‌های گم‌شده در تهران پیدا شوند.
به این صورت که مردم گروه‌های خانه‌یابی تشکیل دهند و محله به محله بگردند و هر مورد مشکوکی را به مسئولان محترم گزارش دهند. مسئولان هم این‌بار با تلاش و جدیت سرنخ‌ها را بگیرند تا به مهره‌های اصلی برسند و یک‌بار برای همیشه مشکل خانه‌های خالی پایتخت حل شود.
در آخر هم به سلاطین محترم آپارتمان‌ها حال و روز سلطان‌های پیشین را متذکر می‌شویم و خواهشمندیم کمی مراعات کنند تا اوضاع‌شان بیخ پیدا نکند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار