نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی: یکی از اهداف بزرگ حج ابراهیمی وحدت مسلمانان است

تبریز (پانا)- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: یکی از اهداف بزرگ حج ابراهیمی وحدت مسلمانان است که باید تلاش های جهادی برای گسترش آن استمرار داشته باشد.

کد مطلب: ۹۲۷۳۲۳
لینک کوتاه کپی شد
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی: یکی از اهداف بزرگ حج ابراهیمی وحدت مسلمانان است

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دیدار کارگزاران حج استان با بیان اینکه هیچ مراسمی به عظمت و شکوه مراسم حج نیست، گفت: اجتماع عظیم مسلمانان در سرزمین وحی نشان از یکرنگی، همدلی و وحدت مسلمانان است، که همه ساله با حضور میلیون ها مسلمان از اقصی نقاط جهان اسلام در شهرهای مکه و مدینه به منصه ظهور میرسد.

امام جمعه تبریز افزود: مناسک حج و اعمال خاص این فریضه معنوی زمینه حضور مسلمانان در کنار خانه خدا، مسجد پیامبر و دیگر اماکن مقدس در سرزمین وحی است.

وی با بیان اینکه امام راحل با دور اندیشی باعث شد مراسم حج دل های مسلمانان را به هم نزدیک کند، ادامه داد: یکی از اهداف بزرگ حج ابراهیمی وحدت مسلمانان است که باید تلاش های جهادی برای گسترش آن استمرار داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر انجام فریضه نماز با جماعت در کنار خانه خدا گفت: اینکه برخی ها در محل اسکان خود و با کاروان اعزامی نماز جماعت اقامه می کنند بر خلاف منش امام عظیم الشان و رهبر معظم انقلاب است و نباید دیگر کارهای حاشیه ای به نماز وحدت آفرین جماعت با مسلمانان ترجیح داده شود.

امام جمعه تبریز با تاکید بر جلوگیری از انجام برخی کارهای خرافی در مناسک حج گفت: به عنوان مثال در زیارت قبرستان بقیع از کارهای خرافی به شدت اجتناب شود و روحانیون و مدیران کاروان هم با نظارت بر اعمال حجاج، رفتارهای آنها را در راستای ارتقاء سطح معنویت جهت دهند.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم دوره سفر به سرزمین وحی را فرصتی ارزشمند برای تقویت بنیه های اعتقادی دانست و گفت: حج فرصتی برای تمرین سبک زندگی اسلامی است.

وی شرکت در مراسم های عمومی و سیاسی را به زائران بیت الله الحرام متذکر شد و گفت: برائت از مشرکین و دعا برای رفع شر دشمنان از سر مسلمانان، عزت و اقتدار اسلام راهی برای تقویت نظام اسلامی است که با تدبیر و دور اندیشی امام راحل بنیان گذاری شده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه دشمنان با ترفندهای مختلف در تلاش هستند تا به اسلام ضربه بزنند، خاطرنشان کرد: عملکرد دولت های مستکبر خارجی در برابر ملت های مسلمان در جای جای دنیا نشان از توطئه های آنها برای دنیای اسلام دارد که باید با هوشیاری و آگاهی در برابر آنها ایستاد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار