در گفت‌وگو با پانا

خداداد عزیزی: هواداران به حضور مربی‌های خارجی دل‌خوش نباشند

دلال‌ها مربی خارجی ۲۰۰ هزار دلاری را با ۸۰۰ هزار دلار به ایران می‌آورند

(پانا) – ستاره سابق تیم ملی فوتبال ایران با تأکید بر نقش دلال‌ها در انتقال خارجی‌ها به ایران، حضور مربی‌های خارجی جدید را در بهبود کیفیت فوتبال ایران بی‌تأثیر عنوان کرد.

کد مطلب: ۹۲۷۲۱۸
لینک کوتاه کپی شد
خداداد عزیزی: هواداران به حضور مربی‌های خارجی دل‌خوش نباشند

خداداد عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار پانا درباره حضور مربی‌های خارجی در فصل لیگ برتر ایران در کادر فنی سه تیم پر هوادار پرسپولیس، استقلال و تراکتورسازی گفت: به نظرم حضور مربی‌های خارجی چندان تأثیری برای فوتبال ایران ندارد، این مربیان به لیگ برتر ایران آمدند تا هواداران آرام باشند و فکر کنند با مربی خارجی تیم‌شان بهترین وضع را دارند وگرنه هیچ دستاوردی برای فوتبال ایران ندارند و نباید به آنان دل‌خوش کرد. مربی‌هایی در سطح گابریل کالدرون، آندره‌آ استراماچونی و مصطفی دنیزلی، تغییر سبک و سیستم بازی را برای ما به ارمغان نمی‌آورند و تنها تأثیر آنها خارج کردن پول از این کشور است.

مهاجم سابق پرسپولیس در مورد حضور کالدرون در تیم پرسپولیس اظهار کرد: اگر قرار بود یک مربی خانه‌نشین به تیم پرسپولیس بیاید چرا همان برانکو را حفظ نکردند؟ مگر برانکو کم موفقیت برای این تیم به دست آورد؟ اما متأسفانه در نهایت این مربی را حفظ نکردند و دست آخر برانکو از پرسپولیس رفت. کالدورن با برانکو اصلاً قابل مقایسه نیست و ای کاش مسئولان باشگاه پرسپولیس بیشتر از این برای حفظ برانکو تلاش می‌کردند.

وی ادامه داد: در فوتبال ایران وضع به گونه‌ای است که اگر هوادار از تیم راضی نباشد مدیرعامل احساس خطر می‌کند و بنابراین دست به هر انتخابی می‌زند تا بتواند رضایت هواداران را به دست بیاورد. در نهایت هر فرد را که وضع مالی‌اش نزدیک به جیب باشگاه باشد، بدون هیچ تحقیق و تفحصی انتخاب می‌کنند.

ستاره سابق فوتبال ایران افزود: البته در این میان نقش دلال‌ها را نباید نادیده بگیریم. مربی خارجی خانه‌نشینی که حاضر است با ۲۰۰ هزار دلار به ایران بیاید و مربیگری تیمی معمولی را قبول کند، توسط دلال‌ها با قرارداد ۸۰۰ هزار دلاری هدایت یک تیم بزرگ ما را برعهده می‌گیرد. همه این‌ها نشان می‌دهد که در فوتبال ایران دلال‌ها حرف اول را می‌زنند و خیلی راحت می‌توانند فوتبال ایران را به هر سو که می‌خواهند ببرند.

عزیزی در پایان عنوان کرد: در فوتبال قطر و امارات که نسبت به فوتبال ما پول کلانی دارند هیچ‌کدام از این اتفاقات رخ نمی‌دهد و اگر مربی هم جذب می‌شود با اصول و منطق است، نه اینکه مثل فوتبال ایران که یک مربی معمولی با قیمت بالا هدایت یک تیم بزرگ را برعهده می‌گیرد. دلال‌ها درد فوتبال ایران هستند و تا زمانی که نقش آنها در فوتبال ایران از بین نروند در کیفیت فوتبال ما تغییری ایجاد نمی‌شود. متأسفانه ضعف مدیریت ضربه بزرگی به فوتبال ایران وارد کرده است و این روند هم همچنان ادامه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار