تقویت و توانمندسازی سمن ها در جهت پیشگیری از اعتیاد ضروری است

ارومیه (پانا) - استاندار آذربایجان غربی بر ضرورت تقویت سمن های استان در جهت مقابله با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد تاکید کرد.

کد مطلب: ۹۲۷۲۱۷
لینک کوتاه کپی شد
تقویت و توانمندسازی سمن ها در جهت پیشگیری از اعتیاد ضروری است

محمدمهدی شهریاری در نخستین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان که عصر امروز در محل استانداری برگزار شد، افزود: حضور سازمان های مردم نهاد (سمن‌ها) تخصصی و مداخله‌گر در کنار دولت می‌تواند نقش موثری در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی بویژه معضل اعتیاد ایفا کند.

وی در ادامه با اشاره به عملکرد موفق دستگاه ها و نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی استان در امر مبارزه با مواد مخدر گفت: آمار کشفیات در آذربایجان غربی نشانگر وجود عزم و اراده جدی استان در مبارزه با مواد مخدر است؛ بنده به نوبه خود از تلاش تمامی نیروها و دستگاه های ذیربط در این خصوص قدردانی می کنم.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همچنین بر ضرورت نگاه واقع بینانه به آمار آسیب های اجتماعی بویژه اعتیاد تاکید و خاطرنشان کرد: با آگاهی بخشی به مردم و تقویت سازمانهای مردم نهاد، می توان زمینه اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر را جامعه فراهم کرد.

استاندار آذربایجان غربی همچنین از سفر دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در آینده نزدیک به استان خبر داد و گفت: در این سفر مهم ترین مسائل و مشکلات استان در زمینه مقابله با اعتیاد و نگهداری و درمان معتادین مطرح خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و رئیس کمیته توسعه مشارکت های مردمی شورای مبارزه با مواد مخدر استان نیز در این جلسه گفت: استفاده از ظرفیت خیرین استان در جهت مقابله موثرتر با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد در دستور کار است.

علی مصطفوی افزود: در همین راستا و با کمک خیرین و سمن ها، بدنبال تاسیس و راه اندازی یک موسسه خیریه با هدف کمک به پیشگیری از اعتیاد و بازتوانی مبتلایان به مواد مخدر هستیم.

ضرورت اجتناب از جزیره ای عمل کردن و لزوم هماهنگی بیشتر دستگاه ها در امر مبارزه با مواد مخدر و اتخاذ تدابیر موثر جهت جلوگیری از بازگشت بهبود یافتگان به دام اعتیاد از دیگر تاکیدات معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در این جلسه بود.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نیز در این جلسه گفت: در سه ماهه نخست امسال سه هزار و 532 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف شده است.

سردار مسعود خرم نیا افزود: در این رابطه یکهزار و 98 نفر قاچاقچی و توزیع کننده مواد مخدر در مناطق مختلف استان دستگیر شده است.

وی اضافه کرد: میزان کشفیات مواد مخدر در استان در سه ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 27 درصد افزایش یافته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار