انهدام شبکه پیشرفته تقلب کنکور سراسری در زاهدان

زاهدان (پانا) - سازمان اطلاعات سپاه استان سیستان و بلوچستان با انتشار اطلاعیه‌ای از انهدام شبکه سازما‌یافته 16 نفره‌ای که قصد تقلب در کنکور سراسری سال 98 را داشت، خبر داد.

کد مطلب: ۹۲۷۱۹۷
لینک کوتاه کپی شد
انهدام شبکه پیشرفته تقلب کنکور سراسری در زاهدان

در این گزارش آمده است که عوامل این باند با هوشیاری سازمان اطلاعات استان شناسایی و با هماهنگی دستگاه قضا به جرم کلاهبرداری از طریق فروش سوالات کنکور، تقلب هوشمند و الکترونیک در آزمون سراسری دستگیر شدند.
بر پایه این اطلاعیه پس از رصد اطلاعاتی تعدادی از مرتبطان و تیم پشتیبان که در یک منزل مسکونی مستقر بودند نیز دستگیر شدند.
شبکه مذکور ضمن اقدام به بستن قرارداد با داوطلبان آزمون سراسری با ایجاد شبکه‌ای متشکل از آزمون‌دهندگان، برگزارکنندگان آزمون و ایجاد تیم پشتیبان اقدام به ایجاد باندی سازمان‌یافته جهت تقلب، کرده بودند.
همچنین در جزییات این خبر آمده است که شبکه مذکور با فروش دستگاه card phonefe به مبلغ 10 میلیون تا 20 میلیون تومان به آزمون‌دهندگان قول قبولی در آزمون پزشکی را به آنها داده بودند که در این بین نیز افرادی از پرسنل آزمون که اقدام به خارج کردن سوالات از بستر شبکه های اجتماعی از مخزن کرده بودند نیز پس از اقدامات اطلاعاتی و با همکاری حراست دانشگاه دستگیر و در اختیار مقامات قضایی قرار گرفتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار