رخشانی مهر: حدف مدارس خشت و گلی در سیستان و بلوچستان تا پایان سال جاری

زاهدان (پانا) - معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور در نشست اعضای شورای آموزش و پرورش خاش، میرجاوه و نصرت آباد در خاش اولویت این سازمان را به پایان رساندن پروژه های نیمه تمام آموزشی در کشور بیان کرد

کد مطلب: ۹۲۷۱۹۳
لینک کوتاه کپی شد
رخشانی مهر: حدف مدارس خشت و گلی در سیستان و بلوچستان تا پایان سال جاری

مهرالله رخشانی مهر با اشاره به رشد شش برابری اعتبارات حوزه نوسازی و تجهیز مدارس کشور اظهار کرد: افزون بر 3 هزار میلیارد تومان برای جبران کمبودهای آموزشی کشور اختصاص یافته که سهم استان را سعی می کنیم 100 درصد تخصیص بدهیم و تمام تلاش ما بر این است که مدارس خشت و گلی و غیر استاندارد در سیستان و بلوچستان را تا پایان سال جمع آوری کنیم.

او با تاکید بر اینکه اولویت ما به پایان رساندن پروژه های نیمه تمام آموزشی در کشور است بیان کرد: در گام دوم مدارس سنگی از سطح کشور برچیده می شوند و برای جمع آوری بخاری های نفتی نگاه ویژه ای داریم..

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور افزود: برای جبران کمبودهای آموزشی در کشور افزون بر سه میلیارد دلار نیاز است.

رخشانی مهر با اشاره به اینکه سرانه فضاهای آموزشی در کشور 5/2 درصد بوده و 11 استان کشور زیر خط میانگین قرار دارند ادامه داد: 30 درصد از فضاهای آموزشی کشور نیازمند مقاوم سازی است اما سرانه فضاهای آموزشی از 1/5 درصد قبل از انقلاب به 5/2 درصد در سالهای انقلاب رسیده و این رقم از رشد 3/5 برابری حکایت دارد.

او در پایان گفت: 500 کلاس درس جدید در مناطق زلزله زده کرمانشاه مهر ماه امسال تحویل داده می شود و در مناطق سیل زده هم اراده خوبی در دولت وجود دارد که تلاش می کنیم نیازهای این حوزه هم تامین شود

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار