مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان خبر داد:

رقابت ۲۷ هزار و ۵۹۱ نفر داوطلب هرمزگانی در آزمون ورودی دانشگاه ها

شرایط مطلوب برگزاری کنکور حاصل کار جمعی بود

هرمزگان(پانا)-مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: رقابت ۲۷ هزار و ۵۹۱ نفر داوطلب شرکت در آزمون ورودی دانشگاه ها همزمان با سراسر کشور در ۱۱۴ حوزه امتحانی این استان برگزار شد.

کد مطلب: ۹۲۷۱۸۷
لینک کوتاه کپی شد
رقابت ۲۷ هزار و ۵۹۱ نفر داوطلب هرمزگانی در آزمون ورودی دانشگاه ها

به گزارش خبرگزاری پانا هرمزگان و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش هرمزگان، مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با قدردانی از همکاری مدیران اجرایی و مسوولان استان در برگزاری مطلوب آزمون سراسرس سال 98 گفت: در سایه تلاش جمعی و همکاری بی دریغ مسوولان استان، ۲۷هزار و ۵۹۱نفر داوطلب شرکت در آزمون ورودی دانشگاه ها در شرایط مطلوب آزمون سراسرس امسال را پشت سر گذاشتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان، موسی دادی زاده سرخایی افزود: برای برگزاری مطلوب آزمون سراسری امسال، در جلسات متعدد با طرح مشکلات و کمبودهای احتمالی، چاره اندیشی لازم انجام و با اهتمام به رفع آنان، شاهد برگزاری آزمون سراسری در کمال آرامش در فضاهای مطلوب، بدون کمترین مشکل یا مورد حاشیه ای بودیم.

وی با اشاره به همکاری های برون سازمانی و برگزاری مطلوب آزمون سراسری در هرمزگان،یادآور شد: در این راستا جا دارد از تلاش عوامل اجرایی در آموزش و پرورش استان و همکاری بی دریغ مدیران و مسوولان سازمان ها و نهادهای مرتبط از جمله شورای آموزش و پرورش استان، سازمان سنجش، استانداری هرمزگان، فرمانداری های شهرستان ها، شرکت توزیع برق، دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری ها، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، نیروهای انتظامی و امنیتی و سایر مجموعه ها که یاریگر آموزش و پرورش بودند قدردانی نماییم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه با به جزییات آزمون سراسری امسال اشاره کرد و گفت: امسال همزمان با سراسر کشور ۲۷هزار و ۵۹۱نفر داوطلب شرکت در آزمون ورودی دانشگاه ها در ۱۱۴حوزه امتحانی این استان با هم به رقابت پرداختند.

به گفته دادی زاده صبح روز پنج شنبه 13 تیرماه داوطلبان گروه ریاضی و علوم انسانی و در نوبت عصر نیز داوطلبان رشته هنر با هم به رقابت پرداختند.

وی ادامه داد: صبح جمعه 14 تیرماه نیز داوطلبان گروه آزمونی علوم تجربی و عصر جمعه با برگزاری آزمون گروه زبان خارجه، آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها در استان هرمزگان خاتمه یافت.

این مسوول همچنین گفت: از مجموع ۲۷هزار و ۵۹۱داوطلب آزمون ورودی به دانشگاه‌ها تعداد ۱۷هزار و ۱۴۷نفر برابر با ۶۲و یک دهم درصد دختر، ۱۰هزار و ۴۴۴نفر برابر با ۳۷و۹دهم درصد پسر شرکت داشتند که نسبت به سال گذشته تعداد آزمون دهندگان بیشتر و۴دهم درصد افزایش داشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان بیان داشت: چهار هزار و ۳۳۷نفر برابر با ۴۷آزمون دهندگان در گروه علوم ریاضی، هفت هزار و ۶۱۰نفر برابر با ۲۶درصد در گروه علوم انسانی، ۱۰هزار و ۲۶۷نفر برابر با ۳۷و دو دهم درصد در گروه علوم تجربی، ۲هزار و۹۹۳نفر برابر با ۱۰درصد در گروه زبانهای خارجی و ۲هزار و ۳۸۴نفر در برابر با ۸و ۶درصد از آزمون دهندگان در گروه هنر به رقابت ‌پرداختند.

دادی زاده خاطرنشان کرد: تعداد آزمون دهندگان رشته علوم ریاضی و شش و نیم درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته که نشان دهنده نزدیک شدن به اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

وی بیان داشت: شاهد رشد ۴۶درصدی شرکت‌کنندگان گروه علوم انسانی امسال نسبت به پارسال بودیم که این به دلیل افزایش رشته‌های علوم انسانی در مدارس خاص است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان ابراز داشت: در زمینه رشته علوم تجربی نیز با هدایت تحصیلی شاید نزدیک شدن به سیاست‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هستیم که در این بخش رشد هفت صدم درصدی را شاهدیم، بر اساس این سیاست‌ها از تعداد شرکت علاقه مندان گروه تجربی باید کاسته و بر علاقه مندان علوم ریاضی افزوده شود.

دادی زاده با اشاره به اقدامات پشتیبانی آموزش و پرورش استان بیان داشت: امسال با تبلیغاتی که برای شرکت دانش آموزان در رشته‌های یاد شده انجام گرفت، تعداد آزمون دهندگان گروه زبان خارجه ۱۴و دو دهم درصد در گروه هنر ۱۷و دو دهم درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: همانطور که در سال‌های گذشته رتبه هرمزگان از آخر جدول استانی آزمون سراسری ورودی دانشگاه‌ها به ۲۳و ۱۶ارتقا یافت امسال نیز رتبه این استان ۲جایگاه ارتقاء یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار