مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش‌وپرورش:

جشنواره مهارت‌های هنری هنرجویان شاخه کاردانش از فردا در استان قم برگزار می‌شود

در جشنواره امسال از ۶۴ اثر منتخب مرحله کشوری تقدیر می‌شود

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش‌وپرورش از برگزاری جشنواره مهارت‌های هنری هنرجویان شاخه کاردانش از فردا در استان قم خبر داد که تا 18 تیر ادامه خواهد داشت.

کد مطلب: ۹۲۷۱۷۳
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره مهارت‌های هنری هنرجویان شاخه کاردانش از فردا در استان قم برگزار می‌شود

سید مصطفی آذر کیش درباره سیزدهمین دوره جشنواره مهارت‌های هنری هنرستان‌های کاردانش به پانا گفت: این جشنواره با اهدافی نظیر سنجش و پایش مهارت‌های مکتسبه و ارتقاء سطح کیفی آموزش‌ها، شناسایی نخبگان مهارتی در گرایش مختلف هنری، ترویج و احیای هنرهای اصیل ایرانی-اسلامی، معرفی توانمندی‌ها و قابلیت‌های هنرجویان هنرستانی، از بهمن ۱۳۹۷ کار خود را در سه سطح منطقه‌ای (هنرستانی)، استانی و کشوری و در ۱۸ گرایش (طراحی، نقاشی، عکاسی، گرافیک،چاپ دستی، پاپیه‌ماشه، صنایع‌دستی چرم، صنایع‌دستی چوب، صنایع‌دستی فلز، طراحی نقوش سنتی، طراحی نقشه فرش، هنر فرش پوشاک، دوخت‌های محلی و تزئینی، معماری داخلی، طلا و جواهرسازی، نگارگری و تذهیب و تشعیر) آغاز کرد.
آذر کیش ادامه داد: این گرایش‌ها تمامی ۵۰ رشته مهارتی هنری موجود در مجموعه رشته‌های کاردانش را پوشش داده است و هنرجویان پایه‌های یازدهم و دوازدهم در سطح هنرستان،۹۷۶۰ اثر هنری برای شرکت در جشنواره آماده کرده‌اند که پس از داوری ۶۱۷ اثر به مرحله استانی راه‌یافته و در سامانه جشنواره ثبت‌شده است. از این تعداد بعد از داوری نهایی ۶۴ اثر به‌عنوان منتخبان مرحله کشوری که همگی آثار دختران هنرجو هستند، برگزیده شدند.
مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش‌وپرورش افزود: مرحله کشوری این دوره از جشنواره به میزبانی استان قم، در دهه کرامت و در جوار حرم کریمه اهل‌بیت حضرت معصومه در ۱۷ و ۱۸ تیر برگزار خواهد شد و با حضور مسئولان وزارت آموزش‌وپرورش و دستگاه‌های متولی مهارت‌های فرهنگی هنری کشو، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، مرکز ملی فرش ایران و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از برگزیدگان تقدیر می‌شود.
او در پایان گفت: امیدواریم که برگزاری همایش‌هایی ازاین‌دست، گامی مؤثر در توسعه مهارت‌آموزی ترویج فرهنگ کار و تحقق سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری درزمینهٔ رونق تولید، اشتغال و اقتصاد مقاومتی باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار