همکاری دستگاه‌های اجرایی با شهرداری قم برای ایجاد شهر هوشمند

قم (پانا) - رئیس ستاد شهر هوشمند شهرداری قم گفت: زیرساخت‌های نرم افزاری شهر هوشمند در داخل شهرداری ایجاد شده است، ولی باید بقیه دستگاه‌های اجرایی استان در این زمینه با شهرداری همکاری کنند.

کد مطلب: ۹۲۷۱۴۸
لینک کوتاه کپی شد
همکاری دستگاه‌های اجرایی با شهرداری قم برای ایجاد شهر هوشمند

همایون یزدان پناه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به اهمیت پروژه شهر هوشمند در استان قم، اظهار کرد: اجرای این پروژه مصداق بارز اقتصاد مقاومتی است و شهرداری قم برای اجرای آن ورود کرد.

رئیس ستاد شهر هوشمند شهرداری قم ادامه داد: از ۲۰ سال پیش بحث دولت الکترونیک مطرح شد، گرچه که اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفت، اما هنوز در این زمینه عقب ماندگی وجود دارد، البته بحث هوشمندسازی فراتر از الکترونیک سازی دولت است.

یزدان پناه افزود: اقتصاد هوشمند، زندگی هوشمند، حمل و نقل هوشمند، محیط زیست هوشمند، حاکمیت هوشمند و مردم هوشمند ابعاد ششگانه شهر هوشمند است، مطالعات در خصوص این ابعاد از سال ۹۶ در شهر قم شروع شد.

وی با اشاره به اهداف شهر هوشمند، اظهار کرد: ایجاد بستر تعاملات دو سویه با شهروندان، یکپارچه سازی خدمات الکترونیک دستگاه‌های اجرایی به مردم، ایجاد ارتباطات شبکه هوشمند بین مردم و دستگاه‌های اجرایی و ایجاد بستر مشارکت شهروندان در اداره امور شهر از جمله اهداف پیاده سازی شهر هوشمند است.

رئیس ستاد شهر هوشمند شهرداری قم ادامه داد: افزایش سلامت اداری، کاهش نارضایتی‌های عمومی، کاهش هزینه‌های دستگاه‌های اجرایی و کاهش سفرهای غیر ضروری درون شهری نتایج پیاده سازی شهر هوشمند در یک شهر شود.

یزدان پناه افزود: زیرساخت‌های نرم افزاری شهر هوشمند در داخل شهرداری ایجاد شده است، ولی باید بقیه دستگاه‌های اجرایی استان در این زمینه با شهرداری همکاری کنند.

وی بیشترین تعامل دستگاه‌های اجرایی با مردم را در شهرداری دانست و تصریح کرد: بیشتر مراجعه مردم به شهرداری در زمینه ساخت و ساز است و این روند با صرف میلیاردها تومان الکترونیکی شده است، ولی هنوز هوشمند نیست.

رئیس ستاد شهر هوشمند شهرداری قم خاطرنشان کرد: شهرداری قم می‌تواند بیش از ۱۰۰ خدمات را به صورت الکترونیک به مردم از طریق میز خدمت مجازی ارائه بدهد که برخی از این خدمات در زمان کنونی ارائه می‌شود، ارائه بقیه خدمات نیاز به همکاری دستگاه‌های اجرایی دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار