توضیحات محمدجواد حق شناس درباره بازداشت چند ساعته‌اش

حق شناس: به اتهام تشویق مردم به فساد بازداشت شدم

تهران (پانا) -رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در خصوص احضار و بازگشت چند ساعته اش توضیح داد.

کد مطلب: ۹۲۶۹۶۱
لینک کوتاه کپی شد
توضیحات محمدجواد حق شناس درباره بازداشت چند ساعته‌اش

محمدجواد حق‌شناس پیش از آغاز جلسه علنی روز یکشنبه شورا با اشاره به جزئیات دادگاه دیروزش گفت: حدود سه یا چهار هفته پیش بود که تماس تلفنی با شماره های تلفن چهاررقمی که خودشان را پلیس اخلاقی معرفی می کردند با من گرفته شد که من پاسخ دادم انتظار ندارید که با تماس تلفنی به آنجا مراجعه کنم و اگر احضارنامه یا دعوت کتبی انجام شود، امکان حضور خواهم داشت که تلفن قطع شد و منجر شد به اینکه 26 خردادماه احضاریه ای به من واصل شد که در آن احضاریه اعلام شده بود اگر طی 5 روز به دادسرا مراجعه نکنم، حکم جلب من صادر خواهد شد.

وی ادامه داد: موضوع را طی گزارشی به رئیس شورای شهر منتقل کردم که ایشان در تماسی که با مجموعه داشتند اعلام کردند این مسئله به خاطر پست اینستاگرامی من است که خانم لیلا تهرانچیان هنرمند باسابقه حوزه موسیقی سنتی آیات 7 و 8 سوره آل عمران که همان دعای ربنا است و در ادبیات عرفانیمان مشهور است گذاشته بودند. این پست کمتر از یک دقیقه بود. در مهلت مقرر مراجعه کردم و اعلام شد چون در آستانه سفر هستم، زمان دیگری را مشخص کردند که نهایتا دیروز به همراه وکیلم به دادسرای ارشاد، شعبه دوم بازرسی در خیابان بخارست مراجعه کرده و تفهیم اتهام شدم. اتهام وارد شده به من، تشویق مردم به فساد بود که با اعتراض من همراه شد. به من اعلام شد که در بارگذاری این پست که کلیپ تصویری نیز همراه آن بود، حد شرعی را رعایت نکرده ام و مردم را به فساد تشویق کرده‌ام و به دلیل جایگاهم در کمیسیون فرهنگی، این مسئله حساسیت بیشتری برای آنها داشت. من از آنها خواستم از لحاظ قانونی ماده قانونی که این عمل را جرم می داند، به من اعلام کنند.

حق‌شناس تصریح کرد: بازپرسی من ساعت 9 آغاز و تا 12:30 ادامه داشت و 14 صفحه بازپرسی انجام شد. در پایان به همان عنوان اتهامی برای من قرار وثیقه صادر شد.

در توضیحات خودم اشاره کردم جرم من باید بر اساس قانون مشخص شود و این سخنان موضوع طلبگی و مباحث خارج از فقه است. نهایتا 200 میلیون تومان وثیقه برای من صادر شد که توان پرداخت آن را نداشتم و بنابراین حکم بازداشت من صادر شد. از ساعت 12:30 دیروز تا 5 بعدازظهر در بازداشتگاه در کنار سایر زندانیان با اتهامات مختلف بودم.
حق‌شناس افزود: ساعت 5 بعدازظهر آقایان خلیلی، نظری و رسولی به بازداشتگاه آمدند و در این مدت نیز تلاش شد از من یادداشتی گرفته شود که این پست اشتباه است.
وی ادامه داد: در نهایت اعضای شورا اعلام کردند شورا یک کار جمعی است و باید به طور جمعی در خصوص آن تصمیم گیری کرد، در غیر این صورت آمادگی داشتم تا تعیین تکلیف برای این پست، در بازداشتگاه بمانم اما در نهایت متن موردنظر و توافق دوستان و بازپرس در اینستاگرام گذاشته شد و قرار شد تا سرانجام بازپرسی، پست گذاشته شده در صفحه اینستاگرام بماند. این موضوع تا ساعت 19:30 بعدازظهر ادامه داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار