۷۴ هزار هکتار از اراضی استان تهران مستعد ایجاد گرد و غبار هستند

تهران (پانا) - مدیرکل محیط زیست استان تهران گفت ۷۴ هزار هکتار از اراضی جنوب و جنوب غربی شرقی در استان تهران مستعد ایجاد گرد و غبار هستند.

کد مطلب: ۹۲۶۷۵۸
لینک کوتاه کپی شد
۷۴ هزار هکتار از اراضی استان تهران مستعد ایجاد گرد و غبار هستند

به گزارش روابط عمومی محیط زیست، کیومرث کلانتری در حاشیه برگزاری دومین جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران در سال ۹۸ گفت: در این جلسه بررسی کانون‌های منشأ گرد و غبار استان تهران به عنوان نخستین دستور کار مورد بحث و بررسی اعضا قرار گرفت و گزارشی نیز از سوی مدیرکل دفتر مقابله با گرد و غبار سازمان حفاظت محیط زیست ارائه شد.

وی افزود: در این جلسه با توجه به وظایف دستگاه‌های مربوطه راهکارهای مختلف مطرح و مقرر شد از این پس برنامه و دستورالعمل مشخصی برای هر یک از دستگاه‌های مربوطه تدوین شود تا هر یک در راستای وظایف خود در جهت مقابله با این پدیده گام‌هایی را بردارند.

مدیرکل محیط زیست استان تهران ادامه داد: موضوع افزایش آلاینده ازن در هوای تهران که این روزها موجب ناراحتی و دغدغه شهروندان شده است نیز مورد بررسی قرار گرفت و گزارشی نیز از سوی سازمان هواشناسی در این جلسه مطرح شد.

وی تاکید کرد: گزارش ارائه شده نشان داد که افزایش دما موجب افزایش آلاینده ازن درهوای تهران شده است. در حقیقت ازن آلاینده‌ای ثانویه است و راهکارهای کاهش آن از سوی سازمان هواشناسی در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت. ازن از گذشته وجود داشته اما حدود دو سال است که سنجش آن انجام می‌شود؛ آلاینده‌ای که مختص فصل گرماست و با افزایش دما میزان آن افزایش پیدا می‌کند. در حال حاضر نیز میزان ازن در تهران ۸۵ است.

کلانتری همچنین درخواست کرد که اطلاعات مربوط به میزان ازن در هوای تهران صرفاً از سوی دبیرخانه سازمان حفاظت محیط زیست ارائه شود که این سازمان نیز اطلاعات خود را بر اساس داده‌های شهرداری و هواشناسی منتشر می‌کند. قطعاً با تحقق این مهم اطلاعات دقیق و صحیح به شهروندان ارائه خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار