20 درصد آثار بخش اسلامی موزه ملی ایران مربوط به اردبیل است

اردبیل (پانا) - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل گفت: بیش از 20 درصد از اشیای برجسته بخش اسلامی موزه ملی ایران باستان به استان اردبیل اختصاص دارد.

کد مطلب: ۹۲۶۷۰۵
لینک کوتاه کپی شد
20 درصد آثار بخش اسلامی موزه ملی ایران مربوط به اردبیل است

نادر فلاحی افزود: در حالیکه استان اردبیل کمتر از 2 درصد خاک کشورمان را به خود اختصاص داده است بیش از 20 درصد از اشیای برجسته موزه اسلامی ایران باستان مربوط به استان اردبیل است.
او گفت: این موضوع نشان دهنده غنای عمیق فرهنگی و تاریخی اردبیل بوده و گویای نقش پررنگ اردبیل در تبیین مذهب شیعه به عنوان دین رسمی کشور در دوران صفویه است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اظهار کرد: با توجه به اینکه موزه‌ها ویترین میراث فرهنگی و تاریخی مناطق هستند ضروری است نسبت به تبیین جایگاه موزه‌ها در بین مردم اقدام کرد.
فلاحی با تاکید به اینکه موزه‌ها زبان گویای تاریخ و تمدن و آداب و رسوم سنتی مردم هستند، تصریح کرد: در خود استان اردبیل برنامه‌ریزی گسترده جهت کیفی سازی موزه‌ها و همچنین توسعه کمی در دستور کار است.
او با اشاره به ضرورت راه اندازی موزه‌های تخصصی گفت: علاوه بر برنامه‌های اداره کل میراث فرهنگی ضروری است بخش خصوصی نیز در پیاده‌سازی موزه‌ها مشارکت داشته باشد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اظهار کرد: راه‌اندازی چند موزه به ویژه در خانه‌های تاریخی برنامه ریزی شده و همچنین از مشارکت مجموعه‌داران در راه‌اندازی موزه‌ها حمایت می‌شود‌.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار