رئیس اورژانس اجتماعی در گفت‌وگو با پانا خبرداد

ثبت 16 هزار مورد کودک آزاری در نیمه دوم سال 97

تهران (پانا) - رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه حدود 70 درصد از خشونت‌های خانگی مربوط به حوزه کودک‌آزاری است، گفت در نیمه دوم سال گذشته بیش از 16 هزار مورد کودک آزاری به ثبت رسیده است.

کد مطلب: ۹۲۶۶۲۳
لینک کوتاه کپی شد
ثبت 16 هزار مورد کودک آزاری در نیمه دوم سال 97

رضا جعفری سدهی در گفت‌وگو با پانا درباره آمار کودک‌آزاری در سال جاری اظهار کرد: جمع‌بندی آمار سه ماهه نخست امسال در زمینه کودک‌آزاری در حال انجام است و هنوز تکمیل نشده است اما براساس آمار و داده‌های موجود، در گروه خشونت‌های خانگی، کودک‌آزاری در رتبه نخست است و در نیمه دوم سال گذشته بیش از 16 هزار مورد کودک‌‌آزاری به ثبت رسیده است. بعد از کودک‌آزاری نیز همسرآزاری، سالمندآزاری و معلول‌آزاری دارای بیشترین آمار خشونت خانگی هستند.

به گفته وی، کودکان و زنان به دلیل ضعف قوای جسمانی و وابستگی اقتصادی به سرپرستان از مهم‌ترین گروه‌های در معرض خطر خشونت و سوء رفتار محسوب می‌شوند.

رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه طبق آمار بین والدین، پدران بیشتر از مادران مرتکب خشونت می‌شوند، گفت: پس از آن خشونت‌هایی است که از سوی والدین ناتنی صورت می‌گیرد. همچنین در بین اشکال مختلف کودک‌آزاری، غفلت و بی‌توجهی دارای فراوانی بیشتر و سپس کودک‌آزاری جسمی، روانی، عاطفی و در نهایت خشونت جنسی قرار دارد.

جعفری با بیان اینکه خشونت خانگی از آنجا که پنهان است و در حریم خصوصی خانه صورت می‌گیرد تا گزارش نشود امکان مداخله وجود ندارد، گفت: پذیرش موارد مربوط کودک‌آزاری در چهار واحد اورژانس اجتماعی یعنی مراکز مداخله در بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی، تیم‌های سیار خدمات اجتماعی، پایگاه‌های خدمات اجتماعی واقع در حاشیه‌شهرها و سکونت گاه‌های غیررسمی و خط ۱۲۳ انجام می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار