کمک‌های مردمی به سیل‌زدگان از مرز 306 میلیارد تومان گذشت

تهران (پانا) - معاون امور مشارکت‌های کمیته امداد با بیان اینکه مردم به مراکز خیریه فاقد اعتبار کمک نکنند، گفت: تاکنون کمک‌های مردمی به سیل‌زدگان از مرز 306 میلیارد تومان گذشته است.

کد مطلب: ۹۲۶۵۴۵
لینک کوتاه کپی شد
کمک‌های مردمی به سیل‌زدگان از مرز 306 میلیارد تومان گذشت

به گزارش فارس، علیرضا عسگریان، درباره کمک‌های مردمی به مراکز خیریه فاقد اعتبار اظهار کرد: ما در واقع توصیه مؤکد می‌کنیم که مردم به مراکز خیریه فاقد اعتبار کمک نکنند.

او ادامه داد: در حال حاضر دستگاه‌هایی که مجوز خیریه را صادر می‌کنند، متعدد هستند و بنده درخواست می‌کنم که مردم به خیریه‌هایی کمک کنند که بر روی آنها نظارت می‌شود، دارای ترازنامه هستند و بدون فوت وقت کمک‌های آنها به دست محرومین می‌رسد و همچنین خطایی ندارند.

معاون امور مشارکت‌های کمیته امداد اشاره کرد: وقتی به خیریه‌های فاقد مجوز کمک می‌شود ممکن است دارای خطاهایی نیز باشد؛ بعضی از مجموعه‌های خیریه سالیان سال است که فعالیت داشتند و دارای تجربه‌های بسیاری هستند و همین‌طور تراز پرداختی دارند.

عسگریان بیان کرد: البته مردم دارای سلایق مختلفی هستند و ممکن است ما را قبول نکنند، بنابراین ما باید اعتمادسازی لازم را برای مردم انجام دهیم.

او ادامه داد: به عنوان مثال کمک‌های مردمی به سیل اخیر در کمیته امداد از مرز 306 میلیارد تومان گذشت و این در حالی است که نسبت به کمک‌های مردمی در زلزله کرمانشاه 251 درصد رشد داشتیم و کمک‌ها بیش از 2.5 برابر شده است.

معاون امور مشارکت‌های کمیته امداد همچنین عنوان کرد: کمیته امداد در مناطق سیل‌زده ساخت و تعمیر 30 هزار مسکن را بر عهده دارد که در حال ساخت و تعمیر است و در زلزله کرمانشاه نیز 9 ماهه به تمام تعهدات خود برای ساخت مسکن عمل کرده است.

عسگریان گفت: از مردم درخواست می‌کنیم به هیچ وجه به سایت‌های خیریه بدون مجوز و اعتبار کمک نکنند و ابتدا این گونه خیریه‌ها را بررسی کنند سپس کمک‌های لازم را ارائه دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار