واکنش ظریف به احتمال قرار گرفتن نامش در لیست تحریم آمریکا

تهران (پانا) - وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه‌ای با یک روزنامه آمریکایی که پنجشنبه منتشر شده به احتمال قرار گرفتن در فهرست تحریم‌های آمریکا واکنش نشان داد.

کد مطلب: ۹۲۶۴۷۰
لینک کوتاه کپی شد
واکنش ظریف به احتمال قرار گرفتن نامش در لیست تحریم آمریکا

استیون منوشین، وزیر خزانه‌داری آمریکا دوشنبه هفته گذشته گفته بود روز جمعه نام وزیر خارجه ایران را به فهرست تحریم‌ها اضافه خواهد کرد. رئیس‌جمهور آمریکا در این روز با امضای یک فرمان اجرایی، تحریم‌های تازه‌ای علیه ایران اعمال کرد و گفت واشنگتن به فشار اقتصادی به ایران ادامه می‌دهد. (جزئیات بیشتر)

ظریف در مصاحبه با روزنامه نیویورک‌تایمز در پاسخ به این سوال که مقام‌های دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا از احتمال قرار دادن او در فهرست تحریم‌ها سخن گفته‌اند، گفت: «هر کس که من را می‌شناسد می‌داند که من یا خانواده‌ام ملکی در خارج از ایران نداریم. من شخصاً حتی حساب بانکی هم در خارج از ایران ندارم. ایران کل زندگی و تنها تعهد من است. بنابراین، من هیچ مشکل شخصی با تحریم‌های احتمالی ندارم.»

چند روز پیش روزنامه وال‌استریت‌ژورنال گزارش داد دولت‌های اروپایی در تلاش بوده‌اند از دولت آمریکا اطلاعات بیشتری دربار تحریم‌ها علیه ظریف که می‌تواند بر فعالیت‌های دیپلماتیک او اثرگذار باشد، کسب کنند. مقام‌های دولت‌های خارجی به وال‌استریت‌ژورنال گفته‌اند امیدوارند تحریم‌ها علیه ظریف «جزئی» باشد و توانایی او برای تعامل با غرب را محدود نکند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار