افزایش سرانه فضاهای ورزشی به 24 صدم مترمربع برای هر دانش‌آموز در فارس

شیراز(پانا)-مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس در مراسم افتتاح دو فضای ورزشی در آموزش‌وپرورش ناحیه سه شیراز اظهار داشت: با اقدامات انجام‌شده ،سرانه فضاهای ورزشی دانش‌آموزی در فارس از 19 صدم مترمربع برای هر دانش‌آموز به 24 صدم مترمربع رسیده که برای تحقق اهداف ساحت زیستی بدنی در سند تحول بنیادین و فراگیرکردن ورزش نیازمند ادامه این روند هستیم.

کد مطلب: ۹۲۶۴۴۷
لینک کوتاه کپی شد
افزایش سرانه فضاهای ورزشی به 24 صدم مترمربع برای هر دانش‌آموز در فارس

علی عسکر نجفی در آیین افتتاح سالن ورزشی و زمین چمن مصنوعی ویژه دانش آموزان در آموزش‌وپرورش ناحیه 3 شیراز، با اشاره به اقدامات انجام‌شده در حوزه سلامت ، با تأکید بر اهمیت سلامت جسمی و روحی دانش آموزان تصریح: امروز با آسیب‌های جدی در حوزه سلامت در بین آحاد مختلف جامعه و به‌تبع آن در بین دانش آموزان مواجه هستیم که همه ما را به چالش کشیده است.

نجفی ادامه داد: گسترش فضاهای ورزشی و ایجاد زمینه فعالیت‌های ورزشی دانش آموزان ، علاوه بر ایجاد نشاط و شادابی در بین آن‌ها ، موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین نوجوانان و جوانان خواهد شد.

او به فعالیت‌های حوزه تربیت‌بدنی در استان نیز اشاره کرد و گفت: با اقدامات انجام‌شده ،سرانه فضاهای ورزشی دانش‌آموزی در فارس از 19 صدم مترمربع برای هر دانش‌آموز به 24 صدم مترمربع رسیده که برای تحقق اهداف ساحت زیستی بدنی در سند تحول بنیادین و فراگیرکردن ورزش نیازمند ادامه این روند هستیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس : هم‌اکنون 155 فضای ورزشی فعال در استان داریم که شامل سالن ، چمن طبیعی ، استخر، چمن مصنوعی ،پیست دوومیدانی می‌باشد.

نجفی اظهار داشت : در راستای گسترش فضاهای ورزشی دانش‌آموزی 8 سالن نیمه‌تمام در حال ساخت ، 6 استخر ، 10 چمن مصنوعی و 10 فقره هم‌تغییر کاربری به کلاس درس تربیت‌بدنی را در دستور کارداریم .

او با اشاره به ابتکارات فارس در ایجاد طرح کلاس درس تربیت‌بدنی ، گفت : این طرح از استان فارس به وزارت آموزش‌وپرورش داده‌شده که ان شاءاله امیدواریم با پی گیری و حمایت در مسیر مناسبی قرار گیرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار