مدیرکل آموزش وپرورش فارس: ۸۵ درصد فرهنگیان فارس عضو صندوق ذخیره هستند

شیراز(پانا)-مدیرکل آموزش وپرورش فارس درکارگروه استانی صندوق ذخیره فرهنگیان که با حضور بازرس افتخاری صندوق ذخیره فرهنگیان ونماینده منتخب فرهنگیان کشور برگزار شد با بیان اینکه 85درصد از فرهنگیان فارس عضو صندوق ذخیره هستند گفت: صندوق ذخیره فرهنگیان یک امکان وفرصت هست که دولت در اختیار فرهنگیان قرار داده و باید با آگاه سازی همکاران فرهنگی زمینه استفاده همه آنها از این فرصت را فراهم کرد.

کد مطلب: ۹۲۶۳۲۶
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش وپرورش فارس: ۸۵ درصد فرهنگیان فارس عضو صندوق ذخیره هستند

علی عسکر نجفی اظهار داشت: هرقدر بنیه مالی صندوق ذخیره فرهنگیان قوی تر باشد طبیعتا قدرت فعالیت های اقتصادی این صندوق نیز قوی تر خواهد شد و در نهایت این همکاران فرهنگی هستند که به عنوان سهامداران این صندوق منتفع خواهند شد.

نجفی با اشاره به اینکه درحال حاضر85درصد فرهنگیان فارس عضو صندوق ذخیره هستند گفت: 15درصد باقیمانده در واقع خود را از کمک دولت محروم کرده اند که باید تلاش شود تا این همکاران نیز منتفع گردند.

او با اشاره به اینکه درسالهای اخیر براساس اتفاقاتی که در بانک سرمایه افتاد در اعتماد فرهنگیان به صندوق به عنوان سهامدار اصلی این بانک نیز خدشه وارد شد اضافه کرد:براساس گزارش های مکرر مسوولین صندوق وحتی سایر نهادهای نظارتی هیچ مشکلی به صندوق وارد نیست و باید زمینه بازگشت این اعتماد را فراهم کرد.

مدیرکل آموزش وپرورش فارس تصریح کرد: درحال حاضر با توجه به مصوبه ای که وجود دارد اعضا میتوانند میزان حق الشرکه یا همان حق السهم خود را تا 5درصد افزایش دهد که این کار باعث خواهد شد براساس تعهدی که دولت نسبت به صندوق دارد میزان کمک دولت نیز افزیش یابد که درنهایت به سود فرهنگیان است.

نجفی تاکید کرد: در همین راستا شخصا" حق الشرکه خود رابرای افزایش اعتماد همکاران فرهنگی به صندوق ذخیره افزایش خواهم داد.

او با اشاره به اینکه طبیعی است که مسوولین صندوق براساس رسالتی که دارند باید به دنبال طرح های سودآور اقتصادی برای افزایش سرمایه وسود اعضا باشند اما ازمسوولین صندوق ذخیره نیز درخواست می شود تا درقالب طرح های مختلف ،مسایل رفاهی ومعیشتی اعضا که همگی از فرهنگیان هستند را نیز در کنار مباحث سرمایه های که صندوق در حال فعالیت برای آنها هست مورد توجه قرار دهد.

نماینده جدید صندوق ذخیره فرهنگیان در فارس نیز دراین جلسه بیان داشت: متاسفانه برخی بدون اطلاع وآگاهی نسبت به تخریب صندوق اقدام می کنند که درنهایت منجر به صدمه به سود وسرمایه فرهنگیان عضو صندوق خواهد شد.

محمد جواد خیرخواهی جذب اعضای جدید ونگهداشت اعضای قدیم وهمچنین استمرار عضویت بازنشستگان را از اهم برنامه های صندوق در استان بر شمرد و گفت:باید با ایجاد اقدامات انگیزشی وهمچنین معرفی خدمات صندوق وتلاش برای جذب منابع صندوق دراستان برای سرمایه گذاری این امور حاصل می شود.

بنا به گفته محسن مسعودی ، صندوق ذخیره دارای شرکت و هلدینگ های اقتصادی مختلفی هست که در آینده نزدیک خبرهای خوبی از فعالیت این صندوق به اطلاع اعضا خواهد رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار