در پاسخ به ادعای یک نماینده مجلس؛

معاون پارلمانی رییس جمهوری: ماجرای اختلاف ظریف و زنگنه کاملاً بی اساس است

تهران (پانا) - معاون پارلمانی رییس جمهوری در واکنش به اظهارات نماینده مردم نجف آباد مبنی بر وجود اختلاف نظر بین وزیران نفت و امورخارجه گفت: ماجرای اختلاف ظریف و زنگنه کاملا بی اساس است.

کد مطلب: ۹۲۶۲۵۵
لینک کوتاه کپی شد
معاون پارلمانی رییس جمهوری: ماجرای اختلاف ظریف و زنگنه کاملاً بی اساس است

«حسینعلی امیری» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارات نماینده نجف آباد مبنی بر وجود اختلاف نظر بین وزیران نفت و امور خارجه را بی اساس عنوان کرد و گفت: وقتی ابوترابی نماینده نجف آباد به خبرنگاری می گوید به تازگی مطلع شده‌ایم که وزیر نفت علاوه براختلاف با رییس جمهور، با وزیر امورخارجه نیز اختلافاتی پیدا کرده است، خبرنگار باید از او بپرسد از چه منبعی مطلع شده اید!؟

معاون امور مجلس رییس جمهور تصریح کرد: این ادعا که وزارت خارجه مسیر را پس از برجام برای بهره‌مندی از منابع نفتی و حضور شرکت‌های خارجی فراهم کرده، اما زنگنه اقدامی در این راستا انجام نمی‌دهد، به هیچ وجه واقعیت ندارد.

امیری افزود: متاًسفانه این ادعای بی‌اساس که زنگنه و بدنه وزارت نفت تمایلی به حضور شرکت‌های نفتی آسیایی و شرقی دربازار پتروشیمی و نفت ایران ندارند و بیشتر شرکت‌های غربی و اروپایی را ترجیح می دهند، هم به آقای ظریف نسبت داده شده که همین جا تکذیب می شود.

وی از نمایندگان مجلس خواست هشیاری خود را در اعلام اخبار با جدیت مدنظر داشته باشند تا خدای ناکرده در مسیر تخریب و تضعیف دولت منتخب و خدمتگزار ملت، قرار نگیرند.

انتشار اخبار کذب از هیات دولت و القای بروز اختلافاتی که معمولاً بیژن زنگنه وزیر نفت در کانون آن قرار دارد، خطی است که طی هفته های اخیر از سوی جریاناتی در مجلس و بیرون مجلس دنبال می شود.
در تازه ترین دست از این اقدامات دیروز سه شنبه ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با یکی از رسانه های اصولگرا گفت: اطلاع پیدا کرده آقای زنگنه علاوه بر اختلاف با آقای روحانی، با آقای ظریف وزیر امور خارجه نیز اختلافاتی پیدا کرده است.

این نماینده اصولگرا در این گفت و گو گفته است: یکی از دلایل استعفای وزیر امور خارجه که چندی پیش نیز مطرح شد، این بود که وی در جلسات مکرر هیئت دولت و در حضور آقای روحانی رئیس‌جمهور عنوان کرده که وزارت خارجه و دستگاه دیپلماسی مسیر را پس از برجام برای بهره‌مندی از منابع نفتی و نیز حضور شرکت‌های خارجی فراهم کرده، اما شخص زنگنه و وزارت نفت اقدامی در این راستا برای استفاده از منافع برجام انجام نمی‌دهند.

نکته کلیدی و قابل تامل این گفت و گو این است که ابوترابی با اشاره به اینکه اختلافات بین اعضای کابینه دولت بالا گرفته توصیه کرده است که «باید بدنه دولت در شرایط موجود انسجام بیشتری داشته باشد و اگر اختلاف‌نظری هم وجود دارد، با جابه‌جایی‌هایی اختلافات به حداقل برسد».

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار