پایان چهارمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان سراسر کشور در مشهد

مشهد (پانا)- مراسم اختتامیه چهارمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان سراسر کشور با حضور معاونین پرورشی و فرهنگی و آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی و برخی از مسئولین استان و شهر به میزبانی آموزش و پرورش خراسان رضوی در تالار شهر مشهد مقدس برگزار شد.

کد مطلب: ۹۲۶۱۵۰
لینک کوتاه کپی شد
پایان  چهارمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان سراسر کشور در مشهد

محمدرضا مسیب زاده مدیرکل دفتر قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در این مراسم گفت: در مسابقات قرآنی ذکر این نکته بسیار مهم است که مراسم اختتامیه برای مراسم و فعالیت های قرآنی وجود ندارد و قرآن برای ما همیشه سرآغاز است و هیچ گاه پایانی ندارد.

وی افزود: حوزه فعالیت های قرآن، عترت و نماز و همچنین توسعه فرهنگ ایثار و شهادت اولین اولویت و رویکرد اصلی وزارت آموزش و پرورش است.

مسیب زاده تصریح کرد: علی رغم همه نارسایی هایی که به دلیل فشارهای اقتصادی بوجود آمده این دوره از مسابقات قرآن، عترت و نماز را پررنگ تر از سال های گذشته برگزار کردیم و حتی توانستیم رشته حفظ کل قرآن کریم را هم به رشته های این مسابقات اضافه کنیم و این موضوع نشان از اهتمام ما به فعالیت های قرآنی دارد.

مدیرکل دفتر قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در پایان گفت: نهضت حفظ قرآن کریم را که با حفظ جزء ۳۰ آغاز نمودیم با کمک تمام معلمان و دبیران کشور ادامه خواهیم داد و این نهضت را گسترش و توسعه می دهیم.

قابل ذکر است در ابتدای این مراسم علیرضا مالک اشرفی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: خوشحالیم که این مسابقات را با نام کلام آفرینی شروع کردیم که حضور رحمانیش در تمام مسابقات مشهود بود ووجود این مسابقات که مزین به نام قرآن، عترت و نماز هست اثراتی عمیق بر فرآیند تعلیم و تربیت دارد.

وی افزود: در مرحله نهایی این مسابقات میزبان بیش از ۳۰۰ نفر از همکاران عزیز فرهنگی هستیم که در رشته های مختلف حفظ، قرائت، روش های تدریس احکام و نهج البلاغه با یکدیگر به رقابت پرداختند.

مالک اشرفی تصریح کرد: برنامه ریزی و هماهنگی چهارمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان سراسر کشور از یک ماه پیش در قالب 10 کمیته انجام شد و 60 نفر در این کمیته ها همکاری داشتند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: هدف اصلی ما در این مسابقات تکریم زائران امام رئوف علیه السلام است که امیدواریم در آستانه دهه کرامت میزبان خوبی برای این عزیزان باشیم.

وی اظهار کرد: سال تحصیلی گذشته نهضت عظیم حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم را در عمل به منویات مقام معظم رهبری اجرا کردیم و امسال نیز این برنامه را با قوت بیشتری ادامه خواهیم داد.

مالک اشرفی در پایان گفت: آموزش و پرورش خراسان رضوی میزبان برنامه های و اردوهای مختلف کشوری است و امیدواریم بتوانیم در راستای تکریم زائران امام رضا (ع) میزبان خوبی باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار